تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد قطر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز در دیداری حساس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد قطر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز در دیداری حساس به مصاف یکدیگر خواهند رفت. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رویارویی پرسپولیس با السد قطر در چند سال گذشته شاید یکی از تکراری‌ترین خاطرات هواداران پرسپولیس و گاهی شیرین‌ترین آنها باشد. جدالی که یادآور صعود پرسپولیسی‌ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ است.

«ژاوی» ستاره آن روزهای السد، اکنون هدایت این تیم را بر عهده دارد و شاید از تمام بازیکنان قطری برای انتقام‌جویی مقابل پرسپولیس و جبران شکست نیمه نهایی دو سال پیش، انگیزه بیشتری داشته باشد. ستاره‌ای که مهار ضربه سر فوق‌العاده‌اش در دقایق پایانی توسط علیرضا بیرانوند، در یادها مانده است.

سرمربی السد در نشست خبری دیدار برابر پرسپولیس را یک فینال دانسته و در سوی مقابل گل‌محمدی نیز تأکید کرده تیمش برای رسیدن به اهداف خود حاضر است از جانش هم بگذرد. صحبت‌هایی که به خوبی حساسیت‌های این مسابقه را نشان می‌دهد. در این میان اما آمار تقابل دو تیم در سال‌های گذشته به نفع شاگردان گل‌محمدی است و پرسپولیسی‌ها در شش تقابل خود مقابل السد، به سه پیروزی و یک تساوی دست یافته‌اند و دو با متحمل شکست شده‌اند.

بغداد بونجاح، اکرم عفیف، حسن الهیدوس، عبدالکریم حسن، سعد الشیب و نام تای هی به علاوه سانتی کاسورلای اسپانیایی، همه و همه ستاره‌های نام آشنایی برای هواداران ایرانی هستند که السد را به تیمی بسیار خطرناک تبدیل کرده و در مقابل هم شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، وحید امیری و برخی بازیکنان دیگر پرسپولیس نیز تجربه بازی مقابل حریف قطری را دارند که نشان از شناخت بالای دو تیم از یکدیگر دارد. در این دیدار آرمان رمضانی از تیم پرسپولیس به دلیل دو کارته بودن از همراهی تیمش محروم است.

برنده دیدار پرسپولیس و السد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند و با توجه به حذف تیم‌‌هایی مانند الهلال و الدحیل، شانس بالایی برای حضور در مراحل بالای مسابقات و حتی فینال خواهد داشت.

این دیدار از ساعت ۱۷:۱۰ امروز (یکشنبه) در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر برگزار خواهد شد.

تیم فوتبال استقلال دیگر نماینده کشورمان که از گروه خود صعود کرده بود، شب گذشته با شکست مقابل پاختاکور از دور مسابقات خارج شد تا به این‌ ترتیب پرسپولیس تنها نماینده باقیمانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.