باشگاه الهلال عربستان با یک تیم حقوقی کامل و بین المللی پرونده شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا را در دادگاه عالی ورزش دنبال می‌کند.

باشگاه الهلال عربستان با یک تیم حقوقی کامل و بین المللی پرونده شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا را در دادگاه عالی ورزش دنبال می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روزنامه الریاضیه، باشگاه الهلال عربستان از برخی وکلای باتجربه بین المللی در این پرونده استفاده خواهد کرد و پس از ارائه شکایت به کمیته انضباطی AFC دعوای مورد نظر را در دادگاه عالی ورزش پیگیری می‌کند.

توصیه وکلای با تجربه بین المللی این است که در صورت نپذیرفتن دعوا از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا این پرونده به دادگاه عالی ورزش ارجاع داده شود. باشگاه الهلال مستندات و گزارش‌های کاملی را همراه با مدارک لازم آماده کرده و با استناد به گزارش‌های پزشکی مدعی است که تحت تاثیر شرایط غیر قابل پیش بینی «فورس ماژور» امکان حضور در مسابقه برابر شباب الاهلی امارات را پیدا نکرده است.

AFC این موضوع را نپذیرفته و به دلیل عدم تحقق شرایط فورس ماژور الهلال را از جدول مسابقات کنار گذاشته است. باشگاه الهلال مدعی است تفسیر درستی از آیین نامه مسابقات ارائه نشده و به همین دلیل مدافع عنوان قهرمانی از مسابقات حذف شده است.

یعقوب المطیر کارشناس حقوقی فوتبال در این خصوص گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمش در خصوص کنار گذاشتن الهلال را رسما به این باشگاه ابلاغ نکرده و بر همین اساس موضع این باشگاه در صورت مراجعه به CAS تقویت خواهد شد.

با این وجود علی عباس یکی دیگر از کارشناسان حوزه حقوق بین الملل در این خصوص گفته است: دادگاه عالی ورزش حداقل به دو ماه زمان برای رسیدگی به پرونده نیاز دارد و ممکن است رقابت‌های فصل جاری تا آن زمان به پایان رسیده باشد و الهلال تنها با پیگیری این پرونده می‌تواند طرف مقابل را از نظر معنوی محکوم کند و از جهت اجرایی و عملیاتی حاصلی نخواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.