معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: تازمانی که اساسنامه به تایید فیفا و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نرسد، نمی‌توانیم انتخابات ریاست این فدراسیون را برگزار کنیم.

مهدی علی‌نژاد در حاشیه افتتاح مجموعه ورزشی شهید صدر در مشهد، در خصوص حواشی به وجودآمده در فدراسیون ووشو اظهار کرد: خواهران منصوریان سرمایه‌های ووشوی کشور هستند. به نظر می‌رسد سو تفاهمی پیش آمده که قابلیت حل شدن دارد، من هم تلاش می‌کنم تا این کدورت برطرف شود.

وی در خصوص زمان و شرایط خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت توضیح داد: اقدامات موثری در زمینه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس انجام شد. نیاز به افزایش سرمایه داشتیم. به همین خاطر ورزشگاه درفشی‌فر و شهدای گمنام برای پرسپولیس و ورزشگاه مرغوب‌کار و کمپ حجازی برای استقلال به ثبت رسید.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: بدین ترتیب آرزوی چهل ساله دو باشگاه را برآورده کردیم تا بتوانند ورزشگاه اختصاصی به نام خودشان داشته باشند. صورت‌های مالی در دست تهیه است و پس از آن مجمع خصوصی‌سازی دو تیم برگزار می‌شود سپس شرایط ورود به بورس و فرابورس برای هر دو باشگاه فراهم می‌شود.

علی‌نژاد در خصوص رای دادگاه عالی ورزش در خصوص تعلیق فدراسیون جودو ایران عنوان کرد: حدود یازده ماه پیش، فدراسیون جودو ایران تعلیق شد و متعاقب آن به دادگاه عالی ورزش شکایت کردیم، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، برگزاری دادگاه به تعویق افتاد. نهایتا چهارشنبه هفته گذشته در لوزان سوییس در خصوص شکایت ایران تصمیم‌گیری شد که پیرو آن یک ماه به طرفین مهلت داده شد تا مذاکره کنند و اگر به تفاهم رسیدند، این تفاهم مورد تایید دادگاه عالی ورزش خواهد بود. امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد در غیر این صورت دادگاه عالی ورزش رای نهایی را صادر خواهد کرد.

وی با اشاره به پرونده مارک ویلموتس و زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران، خاطر نشان کرد: تمام امکانات حقوقی را در خصوص بررسی پرونده مارک ویلموتس فراهم کردیم و اقدامات لازم را انجام دادیم تا فدراسیون فوتبال ایران بتواند قوی‌تر و محکم‌تر در دادگاه عالی ورزش از حق خود دفاع کند و رای غیر منصفانه فیفا را برگردانیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: قرار بود اسفندماه سال گذشته این انتخابات برگزار شود اما اساسنامه فوتبال ایران اشکالاتی داشت و به همین دلیل انتخابات کنسل شد. در خصوص برخی از ایراداتی که از طرف فیفا گرفته شد، نامه‌نگاری متقابل انجام شده است. حدود یک ماه و نیم از آخرین نامه‌نگاری فدراسیون فوتبال ایران و رفع ایرادات از سوی فیفا گذشته اما هنوز جوابی از سوی فیفا ارسال نشده است. تا زمانی که اساسنامه به تایید فیفا و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نرسد، امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد. امیدوارم هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد و رئیس فدراسیون فوتبال ایران مشخص شود.

علی‌نژاد از آغاز ثبت نام برای انتخاب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط قانونی، ایلخان نوری استفعا داد و وزارت ورزش باید در خصوص این فدراسیون تصمیم‌گیری کند. دو روز پیش، مستجاب‌الدعوه به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد و هفته آینده ثبت نام برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ایران آغاز خواهد شد.

وی در خصوص بررسی‌های لازم و تصمیم‌گیری نهایی برای فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای، بوکس و پاورلیفتینگ توضیح داد: در خصوص ورزش زورخانه ای بررسی لازم انجام شد و به تایید نرسید اما هنوز درباره بوکس به جمع‌بندی نرسیدیم. همچنین مجوز لازم برای فعالیت بانوان در رشته پاورلیفتینگ داده شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص بودجه درخواستی فدراسیون کشتی بیان کرد: بودجه فدراسیون کشتی دو بخش دارد؛ یک بخش با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و بخش دیگر با بودجه ۱۰میلیارد تومانی که مصوب شده و بدون مشکل به فدراسیون داده می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.