سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نکاتی از تقابل دو تیم استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان فردا شنبه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا به مصاف هم خواهند رفت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این تقابل نوشت: «پاختاکور، قهرمان فوتبال ازبکستان با تیم استقلال در دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی در استادیوم الجنوب بازی می کند. پاختاکور بعد از سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار به مرحله حذفی این مسابقات صعود کرده است. لغو نتایج تیم الهلال عربستان به این معنا بود که پاختاکور صعودش را به مرحله بعد قبل از بازی با شهرخودرو در هفته ششم قطعی کرده بود.

باوجود اینکه پاختاکور از سه سال گذشته دو بار موفق نشد به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند اما این تیم هنوز تنها تیم ازبکستانی است که بیشترین تعداد دفعات شرکت در این رقابت ها را با ۱۴ دوره حضور داشته است. در حقیقت در غرب قاره آسیا تیم های الهلال، العین و السد بیشتر از پاختاکور در لیگ قهرمانان شرکت داشته اند.

استقلال غول ایرانی هم با قرار گرفتن در رده دوم گروه A، برای سومین بار در چهار سال گذشته به مرحله حذفی رسید ... بهترین لحظات استقلال در فوتبال قاره ای، زمان های خیلی دور و پیش از شکل گیری لیگ قهرمانان آسیا بوده است. تیم ایرانی در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ - ۱۹۹۱ قهرمان جام باشگاه های آسیا شد و در سال ۱۹۹۱ و ۱۹۹۸-۱۹۹۹ به عنوان نایب قهرمانی رسید اما از سال ۲۰۰۲ - ۲۰۰۳ و با تغییر نام و شکل برگزاری مسابقات، استقلال از ۱۱ دوره حضور در این بازی ها فقط یک بار به مرحله نیمه نهایی رسید.

بازی روز شنبه در استادیوم الجنوب سومین بازی استقلال و پاختاکور است. دو بازی قبلی در فصل ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان آسیا و در گروه B رخ داد. استقلال در بازی رفت ۴-۲ پیروز شد و در بازی برگشت تیم پاختاکور این باخت را با نتیجه ۲ - ۱ جواب داد. در آن زمان هر دو تیم در مرحله گروهی حذفی شدند و السد و النصر صعود کردند.

از آن زمان استقلال در سال ۲۰۱۳ به مرحله نیمه نهایی رسید و مقابل اف.سی سئول شکست خورد در حالی که پاختاکور از سال ۲۰۱۰ نتوانسته بود از مرحله گروهی صعود کند. هر دو تیم در سال ۲۰۱۹ در مرحله گروهی حذف شده بودند.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.