رئیس سابق باشگاه الهلال عربستان ضمن به میان آوردن نام ایران برای لیگ قهرمانان آسیا، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا را دو کشور در غرب و سه کشور در شرق آسیا تحت کنترل خود دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حذف الهلال قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ این رقابت‌ها به خاطر ابتلای زیاد بازیکنان و اعضای این تیم به ویروس کرونا، اعتراض عربستانی‌ها را در پی داشته است. در یکی از جنجالی‌ترین اظهارنظرها، «نواف بن سعد» رئیس سابق باشگاه الهلال تاکید کرد که تیم الهلال بیشترین لطمه را در مقابل بی عدالتی کنفدراسیون فوتبال آسیا متحمل شده است.

به گزارش روزنامه «الریاضیه» عربستان، بن سعد گفت: کاری که کنفدراسیون آسیا در قبال فوتبال عربستان انجام می‌دهد مشکوک است زیرا مسابقات را به خاطر حضور قطر و ژاپن در مسابقات کوپا آمه‌ریکا به تعویق می‌اندازد ولی باوجود ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا، حاضر نیست بازی‌های الهلال را به تعویق اندازد.

وی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم تاکنون تیمی از عربستان به اندازه الهلال مورد بی عدالتی و ظلم قرار گرفته باشد. به نظرم الهلال باید با حمایت کامل فدراسیون فوتبال عربستان به فیفا شکایت کند. امیدوارم فدراسیون عربستان با تشکیلات فعلی، متفاوت از فدراسیون‌های قبل باشد. به یاد می آورم زمانی را که فدراسیون عربستان در زمان حضور تیم در جام ملت‌های آسیا، از به تعویق انداختن لیگ داخلی خودداری کرد.

رئیس سابق باشگاه الهلال عربستان سپس کنفدراسیون آسیا را متهم کرد که مورد نفوذ پنج کشور قرار دارد. وی گفت: سه کشور در شرق و دو کشور در غرب آسیا وجود دارند که AFC را کنترل می‌کنند. مسئولیت اتفاقی که برای باشگاه الهلال افتاده، بر عهده رئیس کنفدراسیون است که قادر به تصمیم گیری نیست و حضورش در این سمت صوری و ساختگی است.

بن سعد خاطرنشان کرد: مشکلات برای تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا در حال افزایش است. همه به خاطر می‌آورند تیم‌ها هنگام سفر به ایران برای برگزاری مسابقات در این کشور در سکوت AFC، با چه چیزی مواجه بودند.

رئیس سابق باشگاه الهلال در پایان گفت: الهلال به خاطر مشکلات سیاسی، از قبل درخواست داده بود تا مسابقات خود را (به جای قطر) در یک کشور بی طرف برگزار کند اما این پیشنهاد رد شد. زمانی هم که تیم ما وارد این کشور شد، برای تحریک، تصویر حاکم کشور را روی اتوبوس‌ها حک کرده بودند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.