فدراسیون جهانی فوتبال، فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو را به دلیل نقض قوانین فیفا تعلیق کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال، فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو را به دلیل نقض قوانین فیفا تعلیق کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو را به دلیل نقض اساسنامه فیفا تعلیق کرده است. فیفا و فدارسیون فوتبال ترینیداد و توباگو از ماه مارس در پی انحلال کمیته اجرایی فدراسیون این کشور با یکدیگر به اختلاف خورده بودند. پس از اینکه فیفا ویلیام والاس، رئیس این فدارسیون را به دلیل سوء مدیریت محروم کرد و کمیته عادی‌سازی را انتصاب کرد، والاس این پرونده را به دادگاه عالی در کشور ترینیداد و توباگو برد که این نقض اساسنامه فیفا است.

فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این عمل نقض مستقیم ماده ۵۹ اساسنامه فیفا است که صریحاً مراجعه به دادگاه‌های عادی را ممنوع می‌کند، مگر اینکه به طور خاص در مقررات فیفا پیش‌بینی شده باشد. تصمیم رئیس پیشین ترینیداد و توباگو برای مراجعه به دادگاهی محلی برای اعتراض به انتصاب کمیته عادی‌سازی، نه‌تنها آینده فوتبال در ترینیداد و توباگو را به خطر می‌اندازد، بلکه ساختار حاکم بر فوتبال جهان که به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به عنوان دادگاه اختصاصی حل اختلافات از این نوع متکی است را نیز به خطر می‌اندازد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در ابتدا به طرفین مربوطه تا تاریخ ۱۶ سپتامبر مهلت داده شد تا این پرونده را از دادگاه عالی کشور ترینیداد و توباگو بیرون بکشند، اما آنها در این کار کوتاهی کردند. سپس این مهلت توسط فیفا تا تاریخ ۲۳ سپتامبر تمدید شد که این بار هم مورد احترام قرار نگرفت. در این شرایط ، شورای فیفا تصمیم به تعلیق فدراسیون ترینیداد و توباگو گرفت. این تعلیق تنها زمانی برطرف می‌شود که فدراسیون ترینیداد و توباگو کاملاً به تعهدات خود به عنوان عضوی از فیفا عمل کند، از جمله به رسمیت شناختن مشروعیت کمیته عادی‌سازی تعیین‌شده از جانب فیفا و تطبیق اساسنامه خود با اساسنامه فیفا».

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.