سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن تمجید از مهدی قائدی به تیم پاختاکور ازبکستان هشدار داد که حواسش به شیخ دیاباته باشد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن تمجید از مهدی قائدی به تیم پاختاکور ازبکستان هشدار داد که حواسش به شیخ دیاباته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی تحلیلی از دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و الاهلی عربستان، عملکرد مهاجمان آبی‌ها را ستود.

AFC درخصوص استقلال نوشت: غول‌های ایرانی در شرایطی وارد دیدار با صدرنشین گروه شدند که می‌دانستند پیروزی بهتر از یک بر صفر، آنها را بالاتر از الشرطه عراق به مرحله حذفی می‌رساند. استقلال که از ابتدا تیم برتر میدان بود، پس از اینکه در ۳۰ دقیقه اول مسابقه از حریف جلو افتاد و سپس تا دقیقه ۶۰ با نتیجه ۳ بر صفر پیش بود، کمتر نسبت به صعود شاگردان مجید نامجومطلق به مرحله یک‌هشتم نهایی شک می‌کرد.

یکی از بازیکنان جوان شگفت‌انگیز ایران، مهدی قائدی بود که رفته رفته به بازیکن اصلی استقلال تبدیل می‌شود. این هافبک تهاجمی ۲۱ ساله، کلید برتری تیمش در هفته ششم مسابقات بود. او گل اول را به ثمر رساند و گل دوم را طراحی کرد تا تیم تهرانی پیش از پایان نیمه اول بر حریفش غالب باشد. در حالی که قائدی بازی را در سمت چپ خط حمله سه نفره استقلال و پشت امیر مطهری آغاز کرد، بهترین بازیکن استقلال در ۹۰ دقیقه و تهدیدی ثابت درون و اطراف محوطه جریمه الاهلی بود. او در هر دو طرف زمین ظاهر شد تا نقشی در هر سه گل تیمش ایفا و بیش از هر بازیکن دیگری، برای تیمش فرصت گلزنی (۴ موقعیت) ایجاد کرده باشد.

پس از حرکت زودهنگام به سمت محوطه جریمه که آمادگی قائدی را نشان داد، او اولین گل خود در لیگ قهرمانان آسیا با شوتی نرم از فاصله دور به ثمر رساند که به نظر می‌رسید این توپ باید توسط محمد العویس مهار می‌شد. او سپس سانتر زیبایی ارسال کرد تا علی کریمی گل دوم را بزند. قائدی با یک ضربه پشت پای زیبا که به گل سوم تیمش منجر شد، نمایش هیجان‌انگیز خود را تکمیل کرد. قائدی به عنوان جوان‌ترین بازیکن ترکیب استقلال، بلوغ خود را هم نشان داد. او دومین گلزن برتر تیمش در لیگ حرفه‌ای ایران و به صورت مشترک، آقای پاس گل رقابت‌ها بود. به نظر می‌رسد قائدی این آمادگی را در مسابقات قاره‌ای هم نشان داده است.

علاوه بر قائدی، سه مهره هجومی استقلال یعنی اسماعیلی، دیاباته و مطهری نمایشی داشتند که نشان‌دهنده مربع هجومی قوی بود. سه بازیکن این ترکیب از بازی نخست استقلال در روز یکشنبه، جزو گلزنان تیم خود بودند که نشانه‌ای مثبت از استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی محسوب می‌شود. با وجود اینکه قائدی و اسماعیلی با خلاقیت خود، استقلال را به پشت دفاع الاهلی می‌رساندند، مهاجمان میانی تیم یعنی دیاباته و مطهری گل‌هایی به ثمر رساندند که آفساید اعلام شد.

دیاباته بازیکنی است که پاختاکور باید نسبت به آن در یک‌هشتم نهایی مسابقات هوشیار باشد. مهاجم مالیایی که آقای گل لیگ حرفه‌ای ایران بود، تهدیدی روی زمین و هواست و به نظر می‌رسد همین شرایط را در رقابت‌های آسیایی هم دارد. همچنین زدن دو گل در سه بازی، بازگشت قدرتمند مطهری را در مسابقات ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه مسابقات سخت و سریع می‌شود، آن هم در این تورنمنت پُرفشار، به نظر می‌رسد مهاجمان استقلال در زمان مناسب، عملکرد بسیار موثری دارند. غول‌های تهرانی در شرایطی وارد هفته ششم شدند که صعود آنها مشخص نبود، اما تیمِ دارای بهترین خط حمله ایران با چهره‌های کلیدی آماده خود می‌تواند با خوش‌بینی چشم به مراحل حذفی داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.