سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت که برای انتخاب لیست بازیکنان این تیم برای دیدار دوستانه با ازبکستان، با مربیان تیم‌های لیگ برتری مشورت خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت که برای انتخاب لیست بازیکنان این تیم برای دیدار دوستانه با ازبکستان، با مربیان تیم‌های لیگ برتری مشورت خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با اینکه در ماه‌های اخیر امکان اعزام و میزبانی مسابقات را نداشتیم، اما شرایط تیم ملی فوتسال خوب است. اردوها را تا جایی که می‌توانستیم، به خوبی پیش بردیم و از شرایط بازیکنان آگاهی کاملی پیدا کردیم.

وی افزود: شیوع کرونا باعث شد تا کار سخت و پیچیده شود. حتی مسابقات جام ملت‌های آسیا را برای چندین بار دچار وقفه کرده است. در برخی از موارد که فدراسیون کشورها مخالفتی با اعزام تیم‌های خود نداشتند، دولت‌ها اجازه سفر را به تیم‌های ملی کشورشان ندادند. با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون فرصت خوبی برای ما ایجاد شده است که دو بازی دوستانه با ازبکستان داشته باشیم و با توجه به شرایط فعلی، باید قدر این دو بازی را بدانیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره نفرات اعزامی تصریح کرد: یک اردوی دیگر تا پیش از اعزام خواهیم داشت که با هدف ایجاد هماهنگی تاکتیکی برگزار خواهد شد. البته اینکه با نفرات اصلی عازم شویم، هنوز قطعی نیست. به‌هرحال فوتسال ایران علاوه بر بازیکنان ارزشمند و شناخته شده، بازیکنان جوانی هم دارد که باید به آنها فرصت بدهیم. فوتسال ایران سومی جهان را در کارنامه دارد و باید نکات مختلفی را درنظر داشته باشیم.

ناظم‌الشریعه خاطر نشان کرد: با همکارانم در کادر فنی و سایر همکاران در باشگاه‌ها درباره اعزام با تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان مشورت خواهم کرد تا تصمیم نهایی را بگیریم. اینکه به بازیکنان جوان فرصت بدهیم و از طرفی دست خودمان را برای حریفان رو نکنیم، چرا که از الان باید به دور دوم مسابقات و احتمال بسیار زیاد، رویارویی با ازبکستان هم نیم‌نگاهی داشته باشیم.

وی با اشاره به نحوه اعزام تیم به ازبکستان گفت: به‌هرحال دو تیم ملی با هم عازم خواهیم شد. فوتبال همیشه جایگاه خاص خود را دارد و البته فوتسال هم که چندین دوره قهرمانی آسیا و سومی جهان را کسب کرده است. این اتفاق خوبی است. در سال‌های گذشته هم اعزام‌های سخت و هم اعزام‌های مناسبی داشتیم، اما این بار خوشبختانه با شرایطی بهتر از همیشه عازم می‌شویم. حفظ شخصیت بازیکنان بزرگی که داریم، همیشه از دغدغه‌های کادر فنی بوده است. جایگاه ویژه‌ای در فوتسال جهان داریم و باید نگاه فعلی در آینده هم ادامه‌دار باشد. تلاش ما نیز استفاده حداکثری از این شرایط ایجاد شده خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.