مدیرعامل سابق باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: مشکلات ورزش خوزستان و تیم‌های نفتی استان در دفتر وزیر و با جلسه به صرف چای و نسکافه حل نمی‌شود.

کیوان بابادی در گفت‌وگو با ایسنا با قدردانی از استاندار خوزستان بابت حمایت همه جانبه در ۲ سال اخیر از تیم‌های نفتی خوزستان در لیگ برتر فوتبال، اظهار کرد: تاکنون هیچ استانداری به اندازه آقای شریعتی به ورزش کمک نکرده است و این که استاندار اخیرا نیز در قبال حمایت از تیم‌های نفتی مسئولیت‌پذیری کرد، لطف او است اما به نظرم حمایت استاندار نباید باعث شود که مالک باشگاه یعنی وزارت نفت از حیطه مسئولیت خود خارج شود.

وی ادامه داد: وزارت نفت نمی‌تواند هیچ منتی روی تیم نفتی مسجدسلیمان داشته باشد زیرا سال گذشته از منابعی پول به این تیم تزریق شد که حقوق مردم و ورزش بود. فصل گذشته از بودجه ورزش همگانی یعنی ماده ۵۳ و با مساعدت‌های استاندار و ظاهری نماینده سابق مسجدسلیمان و همچنین مدیرکل ورزش خوزستان، پول به باشگاه نفت تزریق شد.

این کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: این مسئولان به واسطه عِرق بومی‌شان به تیم‌های نفتی کمک کردند و آیا اگر یک استاندار غیربومی به جای آقای شریعتی داشتیم، همین کمک را به تیم‌های نفتی داشت؟ اما این اتفاق افتاد و استاندار و این مسئولان برای ۲ سال است که از این تیم‌ها حمایت می‌کنند. اکنون نیز به نظر من استاندار و نمایندگان دو تیم شهری باید یک بار برای همیشه مقابل وزارت نفت بایستند و برای همیشه مشکل تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان را حل کنند.

وی بیان کرد: استاندار باید مجمع نمایندگان استان را جمع و مدیریت کند تا در مجلس قانون تعریف کرده و در مجلس مصوبه کنند تا مشکل تیم‌های نفتی یک بار برای همیشه حل شود زیرا حل مقطعی مشکلات تیم‌های نفتی فایده‌ای ندارد و مجددا روزهای سخت این دو تیم تکرار می‌شود.

بابادی عنوان کرد: در جوابیه وزیر نفت به نامه نماینده مسجدسلیمان خطاب به استاندار نوشته شده است که طبق توافقات سال گذشته، به تیم نفت مسجدسلیمان کمک شود و سوال من این است آیا آن توافقات مشکلی از این تیم حل کرد؟ این توافقات کمک به تیم‌های نفتی از محل ماده ۵۳ بود و اگر آن اتفاق خوب بود که الان تیم نفت مسجدسلیمان و حتی نفت آبادان این همه بدهی نداشتند. آقای وزیر نمی‌تواند منتی بر سر مردم آبادان و مسجدسلیمان داشته باشد و باید حق مردم را بدهد. در ضمن این حق گرفتنی است نه التماس کردنی.

وی افزود: نمایندگان مردم خوزستان نباید جایگاه نمایندگی را حقیر کنند و به دفتر وزیر بروند و خواهش کنند که شمای وزیر وظیفه‌ات را انجام بده. پس نماینده نباید به اتاق وزیر برود بلکه باید در مجلس راهکار پیدا کند و تبصره‌ای که دستاویز وزیر نفت شده را اصلاح کند تا مشکل برای همیشه حل شود.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: نکته جالب این است که نمایندگان آبادان به دفتر وزیر می‌روند و مشکل حل نمی‌شود و بعد نیز نماینده آبادان با معاون وزیر جلسه می‌گذارد و آن وقت نیز کلی عوام‌فریبی می‌شود که مشکل حل شد. من قبلا هم گفته‌ام مشکلات ورزش خوزستان و تیم‌های نفتی استان در دفتر وزیر و با جلسه به صرف چای و نسکافه حل نمی‌شود.

وی گفت: به هر حال حمایت‌ها تاکنون راه‌گشا نبوده است و مشکل تیم‌های نفتی و ورزش خوزستان باید با جمع کثیری از نمایندگان خوزستان در مجلس حل شود. اکنون به واسطه همین مصوبه‌ای که وزیر نفت به آن استناد کرده، رشته‌های بسیاری از ورزش خوزستان که در آن رشته‌ها سابقه بسیاری داریم، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و متوقف شده‌اند و این یعنی بیماری و هلاکت ورزش در خوزستان. اصلا بحث فوتبال و تیم‌های نفتی استان نیست، بحث ورزش خوزستان مطرح است. نباید پولی که سهم استان است با منت به ورزش خوزستان اختصاص پیدا کند.

بابادی در پایان تاکید کرد: مشکل باشگاه‌های نفتی خوزستان تامین منابع مالی و داشتن یک بنیه مالی قوی و پویا است. پس مشکل تیم‌های نفت آبادان و مسجدسلیمان زمانی حل می‌شود که بودجه سالانه برای این باشگاه‌ها تعریف شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.