کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد که تصمیم مالک باشگاه شهر خودرو برای سپردن هدایت تیمش به مهدی رحمتی درست بوده است.

علی لطیفی، کارشناس فوتبال درباره بازی شهرخودرو با شباب الاهلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واقعیت این است که الاهلی برتر از شهرخودرو بود و موقعیت‌های بیشتری داشت. نمی‌توانیم بگوییم که بازی به صورت مطلق در اختیار الاهلی بود. الاهلی مهره‌های خطرناک‌تری داشت و وقتی صاحب توپ می‌شد خطرناک بودند. شهرخودرو بیشتر به دنبال این بود که خطا بگیرد و روی ضربات ایستگاهی موقعیت ایجاد کنند. در نیمه اول الاهلی موقعیت‌های بیشتری داشت که با بی‌دقتی مهاجمانش از دست رفت.

او ادامه داد: در نیمه دوم حدود ۱۵ دقیقه شهرخودرو بهتر بود و دو موقعیت خوب هم خلق کردند اما زور بردن نداشت و صرفا به دنبال اتفاقات بود تا به گل برسد. الاهلی حساب شده بازی کرد. به خاطر نتیجه بازی نیست که می‌گویم الاهلی تیم برتر بود، این را بر اساس نوع فوتبالش می‌گویم. سه امتیاز حق الاهلی بود و می‌توانست بیشتر از یک گل بزند.

لطیفی اضافه کرد: شهرخودرو نسبت به بازی قبلی با اعتماد به نفس بیشتر و جسورتر بازی کرد اما بی‌برنامه بود و به دنبال اتفاقات بود و نه کار تاکتیکی. البته نمی‌توانیم رحمتی و کادر فنی و بازیکنان را نقد کنیم چون این کادر فنی به تازگی به این تیم آمده و در عرصه مربیگری تجربه زیادی ندارد. وقتی یک تیم مربی با تجربه دارد می‌تواند کمک حال تیم شود. مهدی رحمتی، محمد نوازی و علی سامره در بالاترین سطح ایران و آسیا فوتبال بازی کرده‌اند و شرایط و فشارهای درون زمین را درک می‌کنند اما هرگز روی نیمکت تجربه لازم را ندارند و به مشکل می‌خورند، برعکس مربی الاهلی که تجربه خیلی بیشتری نسبت به کادر شهرخودرو داشت.

او افزود: در شرایط برابر و پایاپای دو تیم چیزی که می‌تواند عامل موفقیت یک تیم شود تجربه بالای مربیان و بازیکنان است. در این زمینه شهرخودرو تجربه کمتری نسبت به حریف داشت. ضمن اینکه مهدی رحمتی بازی را از روی سکوها دنبال کرد و این می‌تواند به ضرر تیم باشد. وقتی سرمربی کنار خط حضور دارد بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کنند. از قبل هم مشخص بود که شهرخودرو شانسی برای صعود ندارد. شهرخودرو هم روی نیمکت و هم داخل زمین کم‌ تجربه‌ترین تیم این گروه است.

این پیشکسوت فوتبال درباره انتخاب رحمتی به عنوان سرمربی شهرخودرو هم بیان کرد: درست است که مهدی رحمتی، محمد نوازی و علی سامره مربیان کم تجربه‌ای هستند اما باید به آقای حمیداوی تبریک بگویم چون به یک مربی جوان فرصت داده است. سالیان سال است که متاسفانه فوتبال ما به سمتی پیش رفته که شبیه یک چرخ و فلک شده است و مربیان موفق و ناموفق از یک کابین پیاده می‌شوند به کابین بعدی می‌روند. خوشبختانه جدیدا و آرام آرام فوتبال ما به سمتی می‌رود که پوست‌اندازی می‌کند. من نمی‌خواهم به مربیان با سابقه بی‌احترامی کنم. باور من این است که اگر یک مربی نتیجه می‌گیرد حتی در ۱۰۰ سالگی هم باید باشد اما اگر قرار نیست نتیجه بگیرد باید یک مربی جوان جایش بیاید. یعنی بین دو مربی جوان یا با تجربه که هر دو نتیجه نمی‌گیرند باید مربی جوان انتخاب شود.

لطیفی درباره انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان هم گفت: آقای مظلومی استاد من است و من خیلی دوستش دارم اما یکی از نقدهای من به کمیته تصمیم گیرنده برای تیم ملی جوانان است. پرویز مظلومی اختلاف سنی بسیار زیادی با بازیکنان جوان دارد و نمی‌تواند به جوانان کمک بکند. شاید تجربه آقای مظلومی برای آن‌ها خوب باشد اما نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. سالیان سال است که در این رده ناموفق بوده‌ایم. اگر قرار است باز هم ناموفق باشیم چرا تیم را به یک مربی جوان ندهیم تا تجربه به دست بیاورد و بعدا کمک حال فوتبال ما باشد؟ زمانی همه تیم‌های موفق و مهم آسیا با جوانان‌شان به بازی‌های آسیایی می‌آمدند و ما با تیم اصلی به آن‌جا می‌رفتیم. این شد که فوتبال ما مثل ژاپن و کره رشد نکرد. من از این بابت خوشحالم و امیدوارم به نسل مربیان جوان اضافه شود و بتوانند در عرصه‌های فنی و مدیریتی موفق شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.