چند داور لیگ برتری به انتخاب موعود بنیادی‌فر به عنوان داور فینال جام حذفی اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، فینال جام حذفی فوتبال ایران قرار است بین دو تیم استقلال و تراکتور در مشهد و در روز پنج‌شنبه برگزار شود تا قهرمان جام حذفی ایران و حریف پرسپولیس در سوپرجام مشخص شود. کمیته داوران در انتخابی عجیب تصمیم گرفته موعود بنیادی‌فر را به عنوان داور این دیدار انتخاب کند. این داور سال گذشته نیز فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش را در خوزستان سوت زده بود.

انتخاب بنیادی‌فر باعث عصبانیت و خشم داوران مختلف و صرفا باتجربه لیگ برتری شده است زیرا بنیادی‌فر در هفته‌های پایانی لیگ برتر مصدوم بود و تنها دو قضاوت داشت که یکی از آن‌ها بازی استقلال و سپاهان بود که این داور به اشتباه یک پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. انتخابی که به عقیده یکی از داوران باتجربه لیگ برتری، تقصیر بنیادی‌فر نیست بلکه مقصر اصلی کمیته داوران و دپارتمان است که هنوز چیدمان درستی برای بازی‌های مهم بلد نیستند.

این داور باتجربه اضافه کرد: برای این بازی این همه گزینه‌های بهتر بود، چرا مثلا کرمانشاهی را نگذاشتند که داربی نیمه نهایی را به ناحق از او گرفتند؟ چرا داوران دیگر را که در طول این فصل کمتر اشتباه داشته‌اند برای این بازی مهم انتخاب نکرده‌اند؟ درست است که بنیادی‌فر از نظر درجه بعد از فغانی، داور دوم ایران حساب می‌شود اما باید عملکرد او نیز زیر ذره‌بین قرار بگیرد.

داور سرشناس دیگری در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: فینال جام حذفی مهمترین بازی یک فصل فوتبال ایران است. بازی که در آن مدال می‌دهند و مدال آن هم باارزش است اما چرا باید داوری انتخاب شود که هم پارسال این بازی را سوت زده و هم در آخرین دیداری که برای استقلال قضاوت کرده، یک اشتباه به نفع این تیم انجام داده است؟ آیا می‌خواهند با قهرمانی استقلال، از زیر فشار هواداران این تیم خارج شوند؟ چرا زحمت یک ساله داوران دیگر را نمی‌بینند که بازی‌های مهم و حساس لیگ را در طول فصل و بدون اشتباه سوت زده‌اند؟ کاش حداقل انتخاب داوران برای بازی‌های مهم بر اساس عملکرد و لیاقتشان بود.

دیگر داور با سابقه لیگ برتری می‌گوید: این انتخاب که کلی جای بحث دارد. چرا داوری که چند هفته خودش را به مصدومیت زده تا قضاوت نکند، باید بازی به این مهمی را به او بدهند؟ فکر کردن به این انتخاب‌ها دیگر برایم مهم نیست و تنها باعث قلب درد و بیماری‌ام می‌شود. فقط یک سوال دارم و آن هم این است که چقدر به یک داور بابت بازی‌های حذفی پول می‌دهند؟ ۱۸۰ هزار تومان برای داور بیچاره‌ای که قرار است سه روز از زن و زندگی‌اش بزند تا یک بازی را سوت بزند و بعد از آن هم کلی فحش بخورد. هزینه رفت و آمدش فقط سه برابر پول این قضاوت می‌شود. آیا بازی داربی، آن هم در جام حذفی ۲۰۰ هزار تومان می‌ارزد که به پیام حیدری این پول را داده‌اند؟ هیچ چیز داوری ما درست نیست که بخواهد انتخاب داور فینال جام حذفی‌اش درست باشد. تنها امیدوارم بنیادی‌فر قضاوت خوبی داشته باشد که حرف و حدیثی برای جامعه داوری پیش نیاید.

همچنین یکی از کارشناسان داوری گفت: دپارتمان عرضه چینش ندارد و کمیته هم از این کار عاجز است. می‌توانستند به جای بنیادی‌فر که هفته‌های خوبی را پشت سر نگذاشته از کرمانشاهی یا حیدری استفاده کنند. معلوم نیست چه اتفاقی در حال رخ دادن در فدراسیون است اما آینده خوبی را نمی‌توان برای داوری تصور کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۶ )