یک کارشناس فوتبال گفت: بی احترامی‌هایی که کی‌روش به ایرانی ها می‌کرد و عدم اعتمادی که به مربیان ایرانی داشت، بسیار بدتر از ضرری بود که امروز به فوتبال ایران وارد شده است.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قرارداد ویلتموس و محکومیت فدراسیون فوتبال اظهار کرد: همه در این خصوص ناراحت هستند و مشخص است که چه کسانی اشتباه، چه کسانی کوتاهی کردند و چه کسانی تخصص این کار را نداشتند. همه چیز مشخص است و این مساله را هم وزارت ورزش، هم سازمان بازرسی و هم مطبوعات می‌دانند. کسی که وارد مذاکره می‌شود ابتدا سابقه آن شخص را در نظر می‌گیرد. این شخص در کدام باشگاه‌ها و تیم‌های ملی کار کرده است. اگر این موضوع مثبت بود، باید بعد از آن بروند و ببینند حق و حقوقش چقدر بوده است.

او ادامه داد: حقوق ویلتموس ۶۰۰ هزار بوده است و در اولین قراردادش ۵۰۰ هزار دلار دریافت کرده است. چگونه آمدند و به مربی که یک سال بیکار بوده با ماهیانه دو تا دو و نیم میلیون یورو قرارداد می‌بندند؟ این خودش تمام ماجرا است و این که چرا در ترکیه دو میلیون یورو به او دادند تا برگردد و بلافاصله برود. او خودش هم خواهان استعفا بود و این مسائل خیلی واضح است و همه می‌دانند.

این کارشناس فوتبال درخصوص دوران مربی‌گری کی‌روش گفت: انسان‌ها با هم دیگر قابل مقایسه نیست و نمی‌شود ویلتموس را با کی‌روش مقایسه کرد. باید این مساله را بگوییم که کی‌روش در یک مقطع زمانی خوب بود اما همه چیز در فوتبال پول نیست. بی‌احترامی‌هایی که کی‌روش به ایرانی‌ها می‌کرد و عدم اعتمادی که به مربیان ایرانی داشت، بسیار بدتر از ضرری بود که امروز به فوتبال ایران وارد شده است.

او ادامه داد: کی‌روش از نظر اخلاقی قابل تحمل نبود و به هر صورت حق و حقوقی که در تمام مدتی که در ایران بود دریافت کرد، هیچ موقع به دست نیاورده بود و اندازه چهل سال در ایران درآمد داشت. کشور ما ثروتمند است اما افراد غیرمتخصص امور را در دست می‌گیرند و روابط را به این صورت در می‌آورند. من کی‌روش را با ویلتموس مقایسه نمی‌کنم. از نظر توانمندی فقط باید بگویم ویلتموس از کی‌روش بهتر نبود و اگر بود، کارش را به خوبی انجام می‌داد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۰ )