یک پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از روند داوری‌های لیگ برتر عنوان کرد که اگر نتایج درون زمین رقم بخورد، پرسپولیس قهرمان جام حذفی می‌شود.

سپهر حیدری در گفت‌وگو با ایسنا درباره تساوی پرسپولیس در دیدار برابر گل‌گهر سیرجان اظهار کرد: تمام تیم‌های بزرگ دنیا وقتی قهرمان می‌شوند، فاصله امتیازی با رقیبان، انگیزه‌شان را کم می‌کند. با این حال بازیکنان پرسپولیس در سه دیدار اخیر خود، بی‌انگیزه نبودند. اگر بازی‌ها را ببینید یک شکست برابر ذوب‌آهن رقم خورد که برای فرار از سقوط می‌جنگید. یک دیدار هم برابر نساجی به تساوی رسید که باید بپذیریم بازی کردن مقابل نساجی در زمین خودش که چمن مصنوعی دارد واقعا سخت است. در دیدار برابر گل‌گهر هم اخراج کامیابی‌نیا واقعا کار را برای پرسپولیس سخت کرده بود.

او افزود: بازی پرسپولیس برابر گل‌گهر یک زنگ خطر برای جامعه داوری بود. روی صحنه تکل کامیابی‌نیا در نهایت داور می‌توانست کارت زرد بدهد اما به یک‌باره کارت قرمز نشان داد. آن اخراج نظم تیمی پرسپولیس‌ را برهم زد. به همین خاطر در نیمه دوم سید جلال حسینی تعویض شد تا پرسپولیس‌ با سه دفاع، و تعداد هافبک بیش‌تر دوندگی بالایی داشته باشد و بتواند مالکیت توپ را در اختیار بگیرد. فقط تیمی مثل پرسپولیس‌ که شخصیت قهرمانی دارد می‌تواند دوباره با ١٠ یار، به بازی برگردد و دروازه حریف را باز کند. پرسپولیس‌ در نیمه دوم آموزنده بازی کرد و فقط در اواخر بازی به خاطر خستگی بازیکنان پرسپولیس، یاران گل‌گهر به گل رسیدند.

حیدری هم چنین گفت: افشین پیروانی حق دارد نگران داوری باشد. پرسپولیس باید در نیمه نهایی جام حذفی به میدان برود که در آن دیدار یک اشتباه می‌تواند جام را از پرسپولیس بگیرد. سلسله اشتباهات داوری واقعا نگران کننده است. جامعه داوری ما سالم و پاک هستند اما باید با تمرکز بالا بازی‌ها را قضات کنند که این شائبه به وجود نیاید که می‌خواهند جام‌ها را تقسیم کنند. می‌دانم این مسائل درست نیست اما وقتی موضوعاتی پشت سر هم ایجاد می‌شود، نگرانی هم به وجود می‌آید. مدتی است اشتباهات به سود یک تیم و به ضرر پرسپولیس‌ شده است. همه نتایج باید در زمین فوتبال معلوم بشود و اگر این چنین باشد، پرسپولیس‌ قطعا قهرمان جام حذفی خواهد شد.

او ادامه داد: در مرحله نیمه نهایی بهترین قرعه به پرسپولیس خورد چون سایر حریفان کمی سرسخت‌تر بودند. بازیکنان برای خوشحال کردن هواداران پرسپولیس سیر نمی‌شنوند و اگر نتایج در زمین رقم بخورد، پرسپولیس‌ با ۵٠ درصد توان خود هم قهرمان جام حذفی خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۵ )