یک پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی به قلعه‌نویی، روی روند سپاهان در لیگ برتر تاثیر داشت.

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره شکست سپاهان برابر استقلال در جام حذفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ این دو تیم هفته قبل هم با یکدیگر بازی کرده بودند که آن بازی مسائل حاشیه‌ای و داوری داشت. من در مصاحبه‌ای که قبل از این بازی کردم گفتم که با توجه به این مسائل، هر تیمی که آرامش داشته باشد می‌تواند برنده بازی باشد. استقلال به معنای واقعی آرامش بیش‌تری داشت و سپاهان آن انگیزه و شادابی لازم را در این بازی نداشت. استقلالی‌ها در نزدیکی محوطه جریمه خودشان جمع شدند و روی ضد حمله برنامه‌ریزی کردند. یک بازیکن جوان مثل قایدی تیم حریف را به هم ریخت. او ادامه داد:‌ البته اشتباهات داوری دوباره به استقلال کمک کرد اما در مجموع این تیم نسبت به بازی قبلی هماهنگ‌تر بازی کرد و آرامش و نظم بیش‌تری داشت و روی ضد حملات خطر بیش‌تری را ایجاد کرد. سپاهان خیلی با برنامه نبود و یک جام دیگر را هم از دست داد. کربکندی درباره استعفای قلعه‌نویی هم، گفت:‌ باشگاه سپاهان یکی از باشگاه‌های خیلی حرفه‌ای ایران است. ما کم‌تر تیمی را در ایران داریم که هواپیمای اختصاصی داشته باشد. باشگاه برای تیم فوتبالش بهترین هتل و امکانات را فراهم کرد و تقریبا هر بازیکنی که مربی خواست جذب تیم شد. شاید در هر پستی دو یا سه بازیکن خیلی خوب داشتند. این سیستم آقای قلعه‌نویی است که تیمش را خیلی پر می‌بندد و هم سعی می‌کند با جذب بازیکنان، تیم‌های دیگر را ضعیف کند. این شیوه همیشگی او است. با این همه هزینه و سرمایه‌گذاری، سپاهان به حق به دنبال قهرمانی بود.

این پیشکسوت فوتبال درباره تاثیر پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی به قلعه‌نویی روی روند سپاهان هم بیان کرد: شاید یکی از اتفاقاتی که روی روند سپاهان تاثیر گذاشت پیشنهاد تیم ملی بود. آقای قلعه‌نویی یک بار در تیم ملی موفق نبود و دوست داشت که با توجه به بازیکنان فعلی تیم ملی در این جایگاه دوباره قرار بگیرد. البته تا جایی که من خبر دارم زمانی که باشگاه سپاهان با رفتن قلعه‌نویی موافقت کرد، فدراسیون دیگر او را نخواست و برنامه‌ریزی دیگری کرد. آقای تابش به تهران رفته بود که موافقت این باشگاه با جدایی قلعه‌نویی را اعلام کند ولی در نهایت این کار انجام نشد.

او اضافه کرد:‌ سپاهان با آن همه سرمایه‌گذاری، در نیم فصل دوم شرایط خوبی نداشت. در یک رقابت تنگانگ شرایط طوری است که شاید سهمیه لیگ قهرمانان را هم از دست بدهند. فرهاد مجیدی در ۱۰ روز دو برد خیلی خوب برابر سپاهان به دست آورد که از حق نگذریم در هر بازی یک پنالتی مشکوک برای استقلال گرفته شد. در بازی با نساجی هم سپاهان خیلی فشار آورد و ۴ بار تیر دروازه حریف را لرزاند. فکر می‌کنم علاوه بر همه این‌ها، بدشانسی هم گریبان‌گیر آن‌ها شد و جام حذفی را هم که حداقل انتظارشان بود از دست دادند. کربکندی درباره گزینه‌هایی مثل محرم نویدکیا که برای جانشینی قلعه‌نویی مطرح شده‌ هم، گفت:‌ نویدکیا برای این تیم بازیکن بزرگی بوده است. البته این کار ساده‌ای نیست، مخصوصا در تیم‌هایی که تماشاگر دارند. نتیجه نگرفتن ممکن است به اعتبار آن بازیکن بزرگ هم لطمه بزند. یادم است سرمربی ذوب‌آهن بودم و با پرسپولیس که سرمربی‌اش پروین بود مساوی کردیم. بعد از بازی هواداران این تیم به پروین توهین می‌کردند. مردم ما خیلی پایبند ارتباطات گذشته نیستند و تا یک جایی صبر می‌کنند و زود پرده دری و توهین می‌کنند. نویدکیا بازیکن بزرگ و با اخلاقی بوده است ولی برای قبول این مسوولیت باید خیلی شرط و شروط بگذارد و با تفکر این شغل را قبول کند. از طرفی این که او بخواهد زیر دست یک مربی دیگر کار کند به خودش برمی‌گردد. من فکر می‌کنم تیم بزرگ آدم‌های بزرگ برای اراده کردن می‌خواهد. نویدکیا به عنوان بازیکن این بزرگی را دارد ولی تجربه کار کردن با بازیکنان را ندارد. مخصوصا بازیکنان امروزی که کار کردن با آن‌ها شیوه‌های خاص خودش را دارد و مثل گذشته نیست که بازیکن پایبند مسائل اخلاقی و اصولی باشند. وقتی آقای قلعه‌نویی از تیمی می‌رود ممکن است عده‌ای از بازیکنان را با خودش ببرد. سپاهان باید بازیکنان خوبش را حفظ کند و یارگیری کند. باید تیمی بسته شود تا تماشاگر به آرامش برسد. او درباره وضعیت ذوب‌آهن در جدول با توجه به برد هفته قبل برابر پرسپولیس هم ‌توضیح داد: وقتی به امتیازات نگاه می‌کنیم این تیم هنوز خطر سقوط را احساس می‌کند. ذوب‌آهن دو بازی سخت با نساجی و گل‌گهر دارد. گل‌گهری که خودش حاشیه امنیت ندارد. آن‌ها نفت مسجدسلیمان را بردند و این انگیزه بالایی ایجاد کرده است. با پاداش‌های خوبی که برای بازیکنان گل‌گهر در نظر می‌گیرند، قطعا برای ماندن تلاش زیادی می‌کنند. ماندن ذوب‌آهن بستگی به نتایج تیم‌های دیگر هم دارد. بوی خطر برای ذوب‌آهن هنوز به مشام می‌رسد ولی امیدوارم این اتفاق رخ ندهد و این تیم ریشه‌دار در لیگ بماند و برنامه‌ریزی بهتری برای سال آینده داشته باشد. کربکندی درباره تغییرات مدیریتی در این باشگاه و تاثیرش روی نتایج تیم هم گفت:‌ نمی‌شود گفت که فقط تغییر مدیریت روی نتایج تیم تاثیر گذاشته است ولی تغییرات تبعات هم دارد. ذوب‌آهن تیمش را بسته بود و مدیریت تغییر کرد. البته ذوب‌آهن امسال از دروازه‌بانی خیلی ضرر خورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.