شکست چلسی در خانه بایرن مونیخ و حذفش از لیگ قهرمانان اروپا برای این تیم با ثبت رکوردهایی نه چندان خوشایند هم همراه بود.

شکست چلسی در خانه بایرن مونیخ و حذفش از لیگ قهرمانان اروپا برای این تیم با ثبت رکوردهایی نه چندان خوشایند هم همراه بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال چلسی شب گذشته (شنبه) با قبول شکست ۴ بر یک در خانه بایرن مونیخ در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با این رقابت‌ها خداحافظی کرد. چلسی که در دور رفت پیش از وقفه ۵ ماهه رقابت‌ها به خاطر شیوع کرونا هم تن به شکست ۳ بر صفر داده بود، در مجموع با قبول باخت ۷ بر یک از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

این بدترین شکست تاریخ چلسی در رقابت‌های اروپا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل یک حریف بود. بدترین باخت قبلی آنها در یک مصاف رفت و برگشتی در رقابت‌های اروپایی مقابل بارسلونا در سال ۲۰۱۸ بود. چلسی پیش از این هرگز در مجموع دو بازی اروپایی مقابل یک حریف ۷ گل نخورده بود.

گل دوم لواندوفسکی برای بایرن مونیخ در بازی شب گذشته که در دقیقه ۸۴ به ثمر رسید، تعداد گل‌‌های خورده چلسی در این فصل از لیگ قهرمانان را به ۱۶ مورد افزایش داد که این هم رکوردی جدید برای تیم انگلیسی در تاریخ حضورش در رقابت‌های اروپایی است. آبی‌های لندن در تمامی رقابت‌های این فصل ۷۹ گل زده‌اند که به طور میانگین ۱.۴۴ گل در هر بازی بوده است و این هم ضعیف‌ترین میانگین گلزنی آنها از فصل ۹۱-۱۹۹۰ بود. در همین حال میانگین گل‌های خورده این تیم در تمامی رقابت‌های این فصل هم ۱.۶۴ در هر بازی بوده است.

در ثبت شکست تلخ چلسی مقابل بایرن مونیخ طی دو بازی رفت و برگشت، روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی باواریایی‌ها بیشترین ضربه به رقیب لیگ برتری زد. او ۴ تا از ۷ گل برد تیمش در مجموع دو بازی را به ثمر رساند و پاس سه گل دیگر را هم داد تا به طور مستقیم در تمامی گل‌های تیمش تأثیرگذار بوده باشد. او از زمان لوئیز فیگو در فصل ۰۵-۲۰۰۴ مقابل رم، اولین بازیکنی است که در طول یک فصل مقابل یک تیم حداقل ۳ گل زده و ۳ پاس گل داده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.