یک نشریه کاتالان از احتمال رخ دادن یک معاوضه‌ای دیگر میان بازیکنان دو تیم فوتبال بارسلونا و یوونتوس خبر داده است.

یک نشریه کاتالان از احتمال رخ دادن یک معاوضه‌ای دیگر میان بازیکنان دو تیم فوتبال بارسلونا و یوونتوس خبر داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه اسپورت کاتالونیا نوشته است به دلیل محدودیت‌های مالی که باشگاه بارسلونا پس از تعلیق سه ماهه مسابقات فوتبال در اروپا در نتیجه شیوع کرونا درگیر آن شد، این باشگاه توان اقتصادی سابق را برای خرید بازیکنان جدید ندارد و از این رو سیاست‌های بارسایی‌ها از خرج ارقام هنگفت برای بازیکنان جدید به تلاش برای معاوضه آنها تغییر یافته است.

اولین مورد از عملی شدن این سیاست معاوضه آرتور ملو هافبک برزیلی بارسایی‌ها با میرالم پیانیچ از یوونتوس بود و احتمال تکرار چنین سناریویی در مورد فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله هم وجود دارد، چرا که سایر باشگاه‌های اروپایی هم همچون بارسلونا دچار محدودیت‌های مالی شده‌اند و امکان پرداخت ارقام مورد نظر بارسلونا برای خرید این دو بازیکن را ندارند.

معاوضه پیانیچ و آرتور تنها داد و ستد میان یوونتوس و بارسلونا در سال جاری نبود، چرا که دو باشگاه در ماه ژانویه هم آلخاندرو مارکس و ماتئوس فرناندز را با هم معاوضه کردند. (فرناندز هافبک برزیلی یوونتوس راهی بارسلونا شد ومارکس مهاجم اسپانیایی بارسلونا راه یوونتوس شد.)

اکنون سایت کالچومرکاتو مدعی شده است که دو باشگاه یوونتوس و بارسلونا برای سومین معاوضه فی‌مابین هم آماده شده‌اند که این بار پای دو هافبک دیگر این دو تیم ایوان راکیتیچ و رودریگو بنتانکور در میان است. راکیتیچ تا سال ۲۰۲۱ با بارسلونا قرارداد دارد و بارسا قصد داشت که امسال او را بفروشد که در نهایت این اتفاق رخ نداد. یوونتوس اما برنامه‌ای برای فروش بنتانکور نداشته اما ممکن است به خاطر به دست آوردن راکیتیچ حاضر به انتقال هافبک اروگوئه‌ای‌اش به نوکمپ شود.

بارسلونا به بنتانکور به چشم جانشینی بلندمدت برای سرخیو بوسکتس نگاه می‌کند هرچند برای کاتالان‌ها جذب بنتانکور یک نکته منفی دارد که آن کمرنگ بودن شرکت این بازیکن در کارهای هجومی و گلزنی است. در واقع بنتانکور در تمام دوران بازی‌اش تنها چهار گل زده که یکی از آنها با بوکاجونیورز بوده است و سه تای دیگر با یوونتوس.

معاوضه بنتانکور ۲۳ ساله و راکیتیچ ۳۲ ساله سناریویی شبیه به معاوضه آرتور و پیانیچ است با این تفاوت که این بار تیمی که باید ما‌به‌التفاوت ارزش این بازیکن را بدهد بارسلوناست که طبق ادعای نشریه اسپورت، بارسایی‌ها باید حدود ۳۰ میلیون یورو به یوونتوس بپردازند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.