تیم فوتبال ذوب‌آهن در حالی از شش بازی گذشته خود با هدایت لوکا بوناچیچ فقط چهار امتیاز کسب کرده است که این باشگاه رقمی قابل توجه را به مربی کروات و ناکام خود باید بپردازد.

تیم فوتبال ذوب‌آهن در حالی از شش بازی گذشته خود با هدایت لوکا بوناچیچ فقط چهار امتیاز کسب کرده است که این باشگاه رقمی قابل توجه را به مربی کروات و ناکام خود باید بپردازد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال ذوب‌آهن که در سال‌های اخیر همیشه جزو تیم‌های مدعی لیگ یا جام حذفی بوده و موفق شده است بارها سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کند، در فصل نوزدهم اما شرایط متفاوتی را سپری می‌کند.

این تیم در ابتدای فصل با تغییرات مدیریتی همراه شد، اتفاقی که خیلی زود استارت حرکت گاندو‌ها به مرداب نفرین شده را کلید زد و حالا باعث شده ذوب‌آهن که همین فصل گذشته موفق‌ترین تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان به حساب می‌آمد، جزو کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر باشد.

باشگاه ذوب‌آهن بعد از علیرضا منصوریان و میودراگ رادولوویچ، در انتخابی عجیب سکان هدایت تیمش را به دست کسی سپرد که در سال‌های اخیر هیچ موفقیتی در کارنامه‌اش نداشته است. لوکا بوناچیچ در حالی دوباره به ایران بازگشت که برای دوازدهمین بار قرار بود روی نیمکت یک تیم ایرانی و برای دومین بار روی نیمکت همین ذوب‌آهن بنشیند. قراردادی که در سکوت خبری امضا شد و هشدارهای بعد از آن بی‌فایده بود.

ذوب روز گذشته در هفته بیست‌وهفتم مسابقات لیگ برتر در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان به تساوی یک - یک رسید تا لوکا در شش هفته گذشته‌ای که هدایت این تیم را در اختیار گرفته چهار شکست، یک تساوی و یک برد را تجربه کرده باشد، یعنی از شش بازی فقط چهار امتیاز، نتایج ناامیدکننده‌ای که شاید دوباره مدیران این باشگاه و حتی کارخانه ذوب‌آهن را به فکر تغییر سرمربی وا دارد، آنهم در فاصله سه هفته تا پایان مسابقات.

نکته اما جایی عجیب می‌شود که عنوان شده است ذوب‌آهن برای این همکاری باید ماهیانه ۱۸ هزار دلار (بدون احتساب پاداش و هزینه‌های اضافی) به لوکا پرداخت کند. با قیمت دلار در لحظه تنظیم این گزارش (هر دلار = ۲۱۳۰۰ تومان) رقمی در حدود ۳۸۵ میلیون تومان به دست می‌آید، یعنی چیزی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان برای هر ماه فعالیت لوکا در ذوب. البته با توجه به نوسانات ارزی ممکن است این رقم در زمان پرداخت بازهم افزایش پیدا کند.

ذوبی‌ها هم‌اکنون با ۲۶ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند و در ادامه برای فرار از موقعیت سقوط باید در سه بازی سخت و حساس به مصاف پرسپولیس، نساجی و گل‌گهر بروند. با توجه به کار سخت ذوب در این بازی‌ها و البته روند نسبتاً بهتر تیم‌های پایین‌تر‌ مثل پارس جنوبی، گل‌گهر و پیکان، سقوط ذوبی‌ که با توجه به نفرات و پتانسیلش می‌توانست مدعی قهرمانی یا سهیمه آسیا باشد، دور از انتظار نخواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.