رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا به اظهارات اخیر سرمربی منچسترسیتی که از او انتقاد کرد و درستکاری تیمش را دلیل لغو محرومیت ۲ ساله‌اش از لیگ قهرمانان دانست، پاسخ داد.

رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا به اظهارات اخیر سرمربی منچسترسیتی که از او انتقاد کرد و درستکاری تیمش را دلیل لغو محرومیت ۲ ساله‌اش از لیگ قهرمانان دانست، پاسخ داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمتر از ۴۸ ساعت پس از اظهارات پپ گواردیولا درباره لغو محرومیت دو ساله منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا توسط دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) که در آن مخالفان و معترضان این تصمیم هم حمله کرد، خاویر تباس رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا پاسخ او را داد.

تباس، ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام و یورگن کلوپ سرمربی لیورپول سه نفری بودند که به خاطر نارضایتی‌شان از این تصمیم CAS مورد حمله گواردیولا قرار گرفتند. در این میان حمله گواردیولا به تباس شدیدتر بود و او را به حسادت به لیگ برتر متهم کرد و خواست که به جای تلاش برای به دردسر انداختن تیم‌های دیگر روی مسئولیت خودش به عنوان رئیس لالیگا تمرکز کند.

اکنون تباس پاسخ سرمربی سابق بارسلونا را داده است. او به ESPN گفت: منچسترسیتی فصل آینده در لیگ قهرمانان است اما نه به خاطر اینکه سیتی باشگاه درستکار بوده بلکه به خاطر اینکه CAS در صدور حکم اشتباه کرده است. در واقع CAS سیتی را ۱۰ میلیون یورو جریمه کرده است. این جریمه هم فقط محض خاطر اینکه جریمه‌ای صادر شده باشد نیست. تا جایی که من اطلاع دارم این جریمه به خاطر عدم همکاری با یوفا بوده است. پس چرا اینگونه آنها را مجازات کرده‌اند؟ آیا سیتی اسناد و مدارکی را پنهان کرده است؟ من خیلی دوست دارم الان بتوانم پرونده سیتی را بخوانم، البته اگر بتوانم. همانگونه که هنوز دست‌مان به پرونده پاری‌سن‌ژرمن نرسیده، با اینکه کلی از زمان صدور حکم‌شان گذشته مشخص نیست که به پرونده سیتی هم دسترسی داشته باشیم. اما روزی که به این پرونده دسترسی پیدا کنم و آن را بخوانم به گواردیولا چیزی که الان هم مطمئنم را خواهم گفت و آن این است که منچسترسیتی درستکار نیست.

تباس سپس از CAS‌ انتقاد کرد و گفت حکمی که این سازمان برای پرونده باشگاه منچسترسیتی صادر کرد، اعتبارش را از بین برده است.

وی افزود: CAS نهاد مناسبی برای صدور حکم در صنعت فوتبال نیست. همه ما می‌دانیم که سیتی چه کار می‌کند! در فوتبال همه می‌دانند که آنها چه کار می‌کنند. در واقع زمانی که یوفا مجازات سیتی را برای اولین بار اعلام کرد، در اروپا هیچ کسی تعجب نکرد. بلکه کاملاً‌ برعکس بود. من نمی‌گویم که مردم برای مجازات شدن سیتی جشن گرفتند اما خیلی‌ها گفتند که حداقل عدالت در حق باشگاه‌های دولتی رعایت شد. بعد از برگردانده شدن حکم یوفا توسط CAS کلوپ و مورینیو و خیلی‌های دیگر هم اعتراض کردند. همه می‌دانند که سیتی سعی کرد قانون بازی جوانمردانه مالی را دور بزند. CAS مرده است. احکام این سازمان از مدت‌ها پیش دارای ابهام بود. هیچ شفافیتی در کار آنها وجود ندارد و خیلی از اوقات با نگاه کردن به نام قاضی‌های رسیدگی کننده به پرونده‌ها شما خودتان پی‌ می‌برید که قضاوت‌های آنها چه سمت و سویی دارد. سوئیس شاید پرستیژ فراوانی در زمینه قضاوت داشته باشد اما CAS با احکامی که صادر می‌کند به افزایش اعتبار قضاوت در این کشور کمکی نمی‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.