سرمربی سابق تیم ملی ایران معتقد است پیشتازی مربی سعودی در نظرسنجی بهترین مربی تاریخ جام ملت های آسیا به خاطر حساسیت های قومی و ملی است و ارتباطی به واقعیت و موفقیت مربیان ندارد.

به گزارش ایسنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا از ۱۰ مربی برتر تاریخ جام ملت‌های آسیا سخن به میان آورد که در بین آن‌ها نام دو مربی ایرانی هم به چشم می‌خورد. مرحوم محمد رنجبر در جام ملت‌های ۱۹۷۲ و حشمت مهاجرانی در جام ملت های ۱۹۷۶ توانستند به عنوان سرمربی با ایران به قهرمانی برسند و در این فهرست قرار گیرند. در این فهرست اسامی مربیان بزرگی همچون کارلوس آلبرتو برزیلی با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ و ۱۹۸۸، زیکو برزیلی با قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۰۴، فیلیپ تروسیه با قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۰۰، زاکرونی با قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۱۱ و ... دیده می‌شود.

حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی ایران که در کارنامه خود اولین صعود به جام جهانی و همینطور آخرین حضور در المپیک نیز دیده می شود، در گفت و گو با ایسنا درباره این نظرسنجی گفت: ما درباره مربیان برتر جام ملت های آسیا صحبت می کنیم. اگر می خواستیم پا را فراتر بگذاریم و به عرصه های جهانی بپردازیم شاید نامی از برخی مربیان وجود نداشت. مربیانی در این فهرست هستند که موفقیت های بزرگی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: هدف از نظرسنجی انتخاب بهترین مربی جام ملت ها است که این موضوع بستگی به سلیقه مردم دارد. آقای خلیل الزیانی از عربستان هیچ مقام بین المللی در عرصه های جهانی ندارد و به المپیک و جام جهانی نرفته است ولی با نظر مردم عربستان پیشتاز نظرسنجی است. البته او مربی خوب و دوست خوبی برای من است.

سرمربی سابق تیم ملی یادآور شد: مردم عربستان دوست دارند به او کمک و از او پشتیبانی کنند تا این عنوان را با نظر مردم به دست بیاورد. این قبیل موضوعات بستگی به سلیقه مردم دارد اما اگر نتایج بررسی شود، الزیانی نباید در صدر باشد چرا که واقعیت با این نتایج فرق دارد.

مهاجرانی تاکید کرد: در اینجا مسئله کشور مطرح است و برای ما هم اهمیت بالایی دارد. خدابیامرز رنجبر هم موفقیت بزرگی داشت. او با برتری در ۵ بازی خارج از خانه قهرمان آسیا شد. من هم چنین موفقیتی را بدون باخت و گل خورده به دست آوردم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران دو سال قبل در نظرسنجی مشابهی با رای اکثریت کاربران به عنوان بهترین سرمربی آسیا انتخاب شد که به این موضوع اشاره کرده و می گوید: چنین رویدادی در گذشته انجام شد و من هم بهترین مربی در طول تاریخ شدم. الان هم خیلی دیر از طریق اخبار شنیدم. اگر خلیل هم به این عنوان برسد به او تبریک می گویم.

← برای رأی‌دادن اینجا کلیک‌کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.