روزهای خوب سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی با ثبت یک پیروزی در کارنامه تیمش و یک رکورد فردی برای خود او ادامه پیدا کرد.

روزهای خوب سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی با ثبت یک پیروزی در کارنامه تیمش و یک رکورد فردی برای خود او ادامه پیدا کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از لغو محرومیت دو ساله منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا،‌ یک اتفاق خوب دیگر هم برای سرمربی این تیم پپ گواردیولا رخ داد.

شاگردان گواردیولا شب گذشته (چهارشنبه) در هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس تیم فوتبال منچسترسیتی موفق شد میهمانش بورنموث را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. این اما تنها اتفاق خوبی نبود که برای نایب قهرمان لیگ برتر رخ داد.

این یکصدوپنجاهمین بازی منچسترسیتی در لیگ برتر زیر نظر گواردیولا بود که در آن یکصدویازدهمین برد این مرد اسپانیایی رقم خورد. به این ترتیب سرمربی سابق بارسلونا به اولین مربی در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در پایان یکصدومین وپنجاهمین بازی‌اش در این رقابت‌ها به چنین دستاوردی می‌رسد.

گواردیولا در ۶۴ درصد از بازی‌هایی که هدایت سیتی را برعهده داشته، موفق به کسب پیروزی شده و تعداد پیروزی‌هایش در این مقطع از مدت حضورش در فوتبال جزیره از تمام مربیان تاریخ لیگ برتر در مدت زمان مشابه بیشتر است، حتی بیشتر از آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال و سرالکس فرگوسن سرمربی اسطوره‌ای منچستریونایتد.

پس از گواردیولا، ژوزه مورینیو سرمربی فعلی تاتنهام که سابقه کار در تیم‌های چلسی و منچستریونایتد را هم دارد، با کسب ۱۰۵ برد در ۱۵۰ بازی نخستش در لیگ برتر نفر دوم است و یورگن کلوپ سرمربی لیورپول با ۹۲ پیروزی در جایگاه سوم. در این رده‌بندی فرگوسن با ۹۰ پیروزی و کنی دالگلیس سرمربی سابق لیورپول ، بلکبرن و نیوکاسل با ۸۵ برد در رده‌‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.