بازیکن تیم فوتبال استقلال می گوید اعتراض آن ها به برگزاری مجدد لیگ ربطی به رتبه شان در جدول رده بندی ندارد.

به گزارش ایسنا، روزبه چشمی، بازیکن تیم فوتبال استقلال در حاشیه تمرین این تیم اظهار کرد: از وقتی بازیکنانی که تست کرونایشان مثبت بود برگشتند، وضعیت تیم بهتر شده و دو جلسه تمرین کردیم. امیدوارم در آبادان سه امتیاز را بگیریم.

او ادامه داد: من فکر کنم الان کل کشور از نظر وضعیت کرونایی منطقه قرمز باشد و فقط مربوط به آبادان نیست. بعد از بازی با تراکتور به یکی از دوستانم گفتم که این بحث لغو بازی در شرایطی که ۲۵ درصد اعضای یک تیم به کرونا مبتلا شوند، من درآوردی است. اصرار می کنند که ما از آلمان و ایتالیا و اسپانیا کپی برداری کرده ایم.

او افزود: پروتکل های ما اصلا شبیه آن ها نیست و امکاناتش را نداریم. آن ها با وجود اینکه اتوبوس و هواپیمای اختصاصی دارند، اگر یک بازیکنشان کرونا بگیرد، کل تیم به قرنطینه می رود. مگر می شود ۱۳ نفر از یک تیم ۲۰ نفره کرونا بگیرند و بازی هایشان را یک هفته یا ۱۰ روز عقب بیندازند؟ به نظرم می خواهند به زور حرفشان را به کرسی بنشانند. حتی اگر خدای ناکرده اتفاق بدی بیافتد. آقای شجاعی هم بعد از بازی با ما مصاحبه کرد و گفت اگر یک نفر از تیم ها فوت کند، باز می خواهند بگویند چون یک نفر بوده بازی ها برگزار شود؟ جان انسان ها برایشان مهم نیست.

چشمی در ادامه گفت: فقط بحث من بازیکن نیست و مربوط به همه اعضای تیم می شود. این برای بازیکنانی که زن و بچه و یا پدر و مادر پیر دارند خطرناک است. به نظرم این پروتکل پر از ایراد است و هر تیمی می تواند از آن ایراد بگیرد.

چشمی اضافه کرد: ما یک تونل ضدعفونی داریم و یک دستکش و ماسک، همین. وقتی امکانات نیست چطور قول بدهند که مثلا این بار در سفر به خوزستان مشکلی پیش نمی آید. بهترین حالتش این است که یک پرواز چارتر بگیرند. چه کار دیگری می توانند بکنند؟

بازیکن استقلال با بیان اینکه قبل از شروع مسابقات گفته بود ادامه بازی ها مضر است، گفت: ولی اصرار داشتند بازی ها برگزار شود و می دانستند این اتفاقات رخ می دهد. رسانه ها مسئولان و اعضای تیم ها همه می دانستند که این اتفاقات رخ می دهند و کاملا واضح بود. الان هم به زور می گویند دو بار تست راستی آزمایی بدهید. یک بار می گویند در فلان بیمارستان تست بدهید، بار دیگر می گویند ایفمارک باید تایید کند. وقتی تست مثبت است، مثبت است دیگر.

چشمی درباره اینکه بعضی ها می گویند دامن زدن باشگاه استقلال به این مسائل باعث بر هم خوردن تمرکز بازیگنان شده است هم توضیح داد: بحث دامن زدن نیست. ما از اول معترض بودیم. بعضی از تیم ها از اول معترض بودند ولی با دو برد گفتند لیگ را ادامه بدهیم. ما از اول معترض بودیم و الان هم معترضیم و آخر فصل هم با هر رتبه ای معترض هستیم. بحث ما فوتبال نیست و بحث جان آدمیزاد است. کل جامعه ما از جمله کارگر و کارمند و غیره در خطر است. ولی وقتی می شود یکسری مسائل را کنترل کرد چرا نکنیم. مگر همه کشورها اصرار به برگزاری مسابقات داشتند؟ فقط به سه کشور اروپایی که تعطیل نکردند نگاه کردیم. یکسری از کشورها که از نظر پروتکل از ما قوی تر بودند لیگشان را تعطیل کردند. ما با امکانات خودمان از اروپا الگوبرداری کردیم. ما یک روز با ۱۱ بازیکن و روز دیگر با ۱۴ بازیکن تمرین کردیم. شرایط اصلا جالب نیست.

او درباره وضعیت عارف غلامی هم بیان کرد: تست او برای بازی با تراکتور منفی بود و سه روز است که به کرونا مبتلا شده است. تستی که خود ایفمارک تایید کرد.

بازیکن استقلال درباره علل نتیجه گیری استقلال در سال های اخیر هم اظهار کرد: هواداران استقلال همیشه قهرمانی می خواهند و این چیزی است که همیشه باید رخ بدهد. ما هر سال حداقل ۷ بازیکن و کادر فنی را از دست می دهیم. هر سال در استقلال خانه تکانی می شود. تیم های دیگر چند سال یک بار این کار را می کنند. تا زمانی که ثبات در بین بازیکنان، کادر فنی و مدیریت نباشد وضع همین است و نتیجه به دست نمی آید. تا مدیرعامل بخواهد کار کند عوض می شود. همین مساله در بین بازیکنان هم وجود دارد. تیم هایی که نتیجه می گیرند چقدر تغییر داشتند؟ مثلا سه بازیکن می رود، سه بازیکن جذب می کنند. نه اینکه ۸ بازیکن بروند و فقط یک بازیکن جایگزینشان شود. تازه اگر جایگزین همه آن ها جذب شوند باز هم هماهنگی زمان می برد و یک نیم فصل از دست می رود. در نیم فصل دوم هر چقدر هم که برنده شویم به خاطر از دست دادن زیاد امتیازات در نیم فصل اول، فایده ای ندارد. مثل زمان آقای منصوریان و شفر.

چشمی درباره احتمال بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به دلیل بدهی هم گفت: آقای سعادتمند گفتند که این مشکل حل می شود ولی از این مشکلات زیاد است. این بازیکن و مربی پرونده​شان حل شود دوباره دو نفر دیگری می آیند. پرسپولیس و استقلال آنقدر از این مشکلات دارند که حل شدنش کار یک یا دو سال نیست. تازه با این وضع قیمت ارز. فقط ثبات به این دو باشگاه کمک می کند. امیدوارم این دو باشگاه طوری برنامه ریزی کنند که این مسائل حل شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.