پزشک تیم استقلال گفت: موقعی که تست بازیکنانمان مثبت شده بود اگر می‌شد باید مثل تیم فولاد به قرنطینه می‌رفتیم، آلودگی و تماس‌ها کمتر می‌شد و دیگر مشکلی برای چند بازیکن دیگرمان پیش نمی‌آمد.

به گزارش ایسنا، دکتر کاوه ستوده، پزشک تیم فوتبال استقلال در حاشیه تمرین امروز، پنجشنبه این تیم اظهار کرد: یکسری بازیکنانی که تستشان مثبت بود، دو روز متوالی از آن‌ها تست گرفته شد و بعد از تایید سلامتی​شان دوباره به تمرینات اضافه شدند. ما موقعی که تست بازیکنانمان مثبت شد اگر می‌شد باید مثل تیم فولاد به قرنطینه می‌رفتیم، آلودگی و تماس‌ها کمتر می‌شد و دیگر مشکلی برای چند بازیکن دیگرمان پیش نمی‌آمد. سازمان لیگ هم تصمیم گرفت که برای صحت این تست‌ها دوباره تست گرفته شود ولی در حال حاضر دو بازیکن کرونایی داریم که سیاوش یزدانی و عارف غلامی هستند که اکنون در قرنطینه‌ اند.

او ادامه داد: من و بقیه همکارانم تمام تلاشمان را می‌کنیم که در سلامت کارمان را پیش ببریم و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم و تب سنجی، معاینات روزانه شان و مراقبت‌ها را تا آنجا که در توانمان است انجام می‌دهیم تا ان‌شاءالله بازیکنان سلامت خود را حفظ کنند.

ستوده در پاسخ به این سوال که این بیماری چقدر به بازیکنان آسیب می‌زند، گفت: این ویروس می‌تواند علائم خفیف داشته باشد و گاهی اوقات هم می‌تواند علائم بسیار پیش رونده ای داشته باشد که حتی کار به بستری در ICU و فوت منجر می‌شود. باید دید این ویروس در بازیکن تا چه حدی ورود پیدا می‌کند. اگر خدای نکرده ریه بازیکنی به شکل خیلی بد درگیر شود، ممکن است ضایعاتی در ریه ایجاد کند و دیگر نتواند بازی کند.

او اضافه کرد: ممکن است با عضلات قلب درگیر شود و مشکلات قلبی و تنفسی ایجاد کند و آن‌ها ممکن است دیگر به فوتبال برنگردند. همه این‌ها به عواملی بستگی دارد چرا که بیماری در یک شخص با شخص دیگر متفاوت است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.