دو تیم لیگ برتری استان بوشهر در خطر سقوط به لیگ دسته یک قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، پس از این‌که هدایت شاهین شهرداری بوشهر به مهرداد کریمیان سپرده شد طولی نکشید که این مربی از هدایت شاهینی‌ها کنار رفت. باخت سنگین به ذوب‌آهنی که نتایج مطلوبی نگرفته بود باعث شد کریمیان از جمع شاگردانش جدا شود و شاهین در انتظار مربی دیگری هفته‌های باقی مانده لیگ را سپری کند. آن‌ها در چند هفته گذشته عملکرد خوبی نداشتند و همین مساله ممکن است منجر به سقوطشان به لیگ دسته اول شود.

شاهینی‌ها در حال حاضر با ۱۷ امتیاز از ۲۴ بازی در قعر جدول قرار گرفته‌اند. هرچند همچنان شانس بقا دارند اما با نتایجی که به دست آورده‌اند کار را برای آن‌ها سخت کرده و نیاز به تغییرات در این تیم حس می‌شود. شاهین بوشهر اکنون بدون سرمربی است و ممکن است تا ساعات یا روزهای آینده سرمربی جدید خود را معرفی کند. از فیروز کریمی تا مهدی پاشازاده گزینه‌هایی مختلفی برای هدایت شاهینی‌ها معرفی شده است.

شاهین بوشهر در آغاز نیم فصل دوم و تا قبل از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته بودند اما با عدم بازگشت میشو کریستیچوویچ به ایران، ورق برگشت و همه‌چیز برای بوشهری‌ها تغییر کرد. هواداران این تیم در انتظار ادامه روند رو به رشد تیمشان بودند که نتایج این تیم آن‌ها را ناراحت و ناراضی کرد. باید دید شاهینی‌ها می‌توانند از منطقه سقوط خارج شوند یا خیر.

اما پارس جنوبی جم دیگر تیم این‌ استان عملکرد متفاوتی نسبت به شاهین بوشهر ارائه داده است. آن‌ها تیمی میانه جدولی بودند که عملکرد مناسبی در لیگ داشتند اما با آغاز مشکلات مالی‌شان روزهای خوبی را پشت سر نگذاشتند. آنقدر مشکلات جمی‌ها فراوان بود که هیچ‌کسی به داد این تیم نمی‌رسید و هومن افاضلی سرمربی و ایوب چراغی سرپرست پارس جنوبی به تنهایی کار را پیش می‌بردند. افاضلی بیشتر از این که روی تیمش تمرکز کند درگیر مسائل مالی و مدیریتی این تیم بود.

مشکلات فراوان تیم باعث می‌شد جمی‌ها عملکرد مناسبی در لیگ از خود نشان ندهند و بارها کار به اعتصاب بازیکنان یا تعطیلی تمرین می‌کشید. شاگردان هومن افاضلی با کسب نتایجی ضعیف به تدریج از میانه جدول فاصله گرفتند و اکنون با ۲۱ امتیاز و فاصله دو امتیازی تا منطقه سقوط در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفته‌اند. رها کردن این تیم به حال خود، رها کردن مردم جم است چرا که تنها دل‌خوشی هواداران پارس و مردم شهر جم همین تیم است.

هرچند طی روزهای گذشته با روی کار آمدن بهرام رضاییان مدیرعامل جدید پارس جنوبی و پیگیری‌های نماینده شهر جم در مجلس گویا کمی شرایط بهتر شده است اما وضعیت جمی‌ها همچنان آن‌طور که باید خوب نیست. شاگردان افاضلی روز گذشته مقابل سپاهان در اصفهان به تساوی و تک امتیازی ارزشمند رسیدند اما پارسی‌ها باید به مراتب عملکردی بهتر از خود به نمایش بگذارند تا با توجه به پیروزی‌های احتمالی تیم‌های پایینی خود در جدول رده‌بندی، در لیگ برتر باقی بماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.