رئیس فدراسیون جهانی فوتبال درباره مسائل مختلف از جمله فوتبال در دوران کرونا و پولی که به فدراسیون‌های عضو فیفا تعلق خواهد گرفت، صحبت کرد.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال درباره مسائل مختلف از جمله فوتبال در دوران کرونا و پولی که به فدراسیون‌های عضو فیفا تعلق خواهد گرفت، صحبت کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ جانی اینفانتیو در جلسه اختتامیه نشست جهانی فوتبال که به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و به میزبانی رونالدو نازاریو، ستاره پیشین دنیای فوتبال و رئیس فعلی باشگاه رئال وایادولید برگزار شد، به سئوالاتی پاسخ داد.

اینفانتینو در پاسخ به این پرسش که «فوتبال چه کارهایی می‌تواند برای غلبه بر مشکلاتی که کووید - ۱۹ به وجود آورده است، بکند؟»، با اشاره به اینکه فیفا در تلاش برای وفق دادن فوتبال با واقعیت‌های جدید است، اظهار داشت: ما در حال گفت‌وگو با کارشناسان و شنیدن نظرات آنها هستیم تا ببینیم چطور می‌توانیم فوتبال را شکل دهیم تا حتی در آینده بهتر هم شود. اوضاع به حالت عادی خود بازخواهد گشت، اما امیدوارم فوتبال حتی بهتر از گذشته هم شود.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال با اشاره به لزوم ارائه مشاوره و راهنمایی به فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو فیفا در شرایط کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، تأکید کرد: برای مثال در فرانسه فوتبال متوقف و سپس فصل مختومه اعلام شد، اما در آلمان ابتدا بازی‌ها متوقف شد و سپس آنها قادر بودند لیگ را ادامه دهند و آن را به پایان بردند. از این رو امکان ندارد که یک راه‌حل خاص را برای کل دنیا (به منظور از سرگیری بازی‌ها) داشته باشیم. ما نیاز به تهیه یک چارچوب برای کمک و مشاوره و راهنمایی به منظور رسیدن به روحیه همبستگی داریم.

وی همچنین درباره اقدامات انجام شده جهت کمک به بازگشت فوتبال به حالت عادی خود پس از همه‌گیری ویروس کرونا، تأکید کرد فیفا هفته گذشته کمک ۱.۵ میلیارد دلاری به فدراسیون عضو خود را برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به تأیید رسانده است که بخش ویژه‌ای از آن به طور خاص به فوتبال زنان اختصاص خواهد یافت.

اینفانتینو با اشاره به اینکه از مشکلاتی که فیفا در گذشته در مورد مسائل حکومتی داشته است، آگاهی دارد، اظهار داشت: همه چیز مورد نظارت و بررسی قرار خواهد گرفت. ما یک گروه هدایتی خاص خواهیم داشت که بررسی خواهد کرد همه کارها به روش صحیح انجام می‌شود. این پولی است که باید به درستی سرمایه‌گذاری شود.

رئیس فیفا همچنین در مورد عدم حضور هواداران در ورزشگاه به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا خاطرنشان کرد: اگر بازیکنان قلب فوتبال باشند، هواداران هم روح فوتبال هستند.

جانی اینفانتینو در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان در پایان ماه آگوست به پایان می‌رسد، سپس بازی‌های ملی، مسابقات لیگ، لیگ ملت‌های اروپا، مسابقات فصل ۲۱-۲۰۲۰ و انتخابی جام جهانی را در پیش داریم که این برنامه‌ای فشرده است. ما باید خیلی مراقب سلامتی بازیکنان باشیم. ما قانون پنج تعویض را معرفی کردیم و احتمالاً باید اجرای این قانون را ادامه دهیم. باید البته آن را مورد بررسی دقیق‌تری قرار دهیم.

وی همچنین در خصوص اهمیت اجتماعی فوتبال در مقابله با نژادپرستی که اخیراً در پی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور، در حمایت از جنیش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» بسیار پررنگ بوده است، گفت: ما سیاست «تحمل صفر» در برابر هر نوع تبعیض از جمله نژادپرستی را داریم. ما باید به خشونت «نه» بگوییم و می‌خواهیم به‌عنوان مثال در این بحث خاص پیشتاز باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.