نمی‌دانیم به شکل برگزاری لیگ برتر بخندیم یا به خاطر به خطر افتادن جان انسان‌ها و بی کفایتی مدیران ورزش و فوتبال گریه کنیم. نمایش مضحک فوتبال ایران پرده‌های فراوانی دارد.

به گزارش ایسنا، هر چه تلویزیون در این چند سال در ساخت سریال‌های طنز ضعیف عمل کرده بود، سهیل مهدی در چند ساعتی که در شبکه ۳ سیما حضور داشت، همه را جبران کرد.

ما فکر می کردیم فقط سعید فتاحی، رییس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ می تواند جملاتی بگوید که رضا عطاران و مهران مدیری هم از پس گفتن آن بر نمی‌آیند اما گویا این از خاصیت میز و صندلی ریاست این کمیته است.

در پروتکل بهداشتی سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات فوتبال آمده که اگر ۲۵ درصد از اعضای یک تیم به ویروس کرونا مبتلا شوند بازی‌های این تیم لغو می‌شوند.

روز شنبه باشگاه فولاد اعلام کرد که ۱۶ عضو این تیم به کرونا مبتلا شده اند و درخواست کرد که بازی‌اش با نساجی در قائمشهر لغو شود اما دوستان در سازمان لیگ و ایفمارک گفتند که باید از فولادی ها در آزمایشگاه مورد تاییدشان تست بگیرند و بعد از آن تصمیم گیری کنند.

سهیل مهدی دیشب (دوشنبه) در برنامه فوتبال برتر صراحتا گفت که آزمایش مجدد هم حرف فولادی‌ها را ثابت کرد. وقتی هراتیان در برنامه گفت که برای ایفمارک ثابت شد که فولادی‌ها درست می گویند و این موضوع را به کمیته مسابقات اعلام کرد، مجری از سهیل مهدی پرسید: "پس شما اجازه دادید که بازی نکنند." مهدی در جواب گفت: "بحث اجازه نیست. ما نگفتیم که اجازه بازی نکردن را به آن ها دادیم یا ندادیم."

آقای مهدی! چرا به آن ها نگفتید؟

اگر جایی به نام سازمان لیگ و کمیته مسابقات وجود نداشت باز هم همین اتفاق می‌افتاد و فرقی نمی کرد. کاری که شما کردید (بخوانید کاری که نکردید) را که هرکسی مرده و زنده هم می تواند بکند. گویا فقط به یک دست کت و شلوار و شمرده شمرده حرف زدن و حفظ خونسردی نیاز است در حالی که می دانیم، داریم بی سر و ته حرف می زنیم. آقای مهدی همین کار شما را ما هم در خانه کردیم، یعنی نشستیم و نگاه کردیم ببینیم چه می شود ولی فرق ما با شما این است که شما برای آن حقوق می گیرید و ما از تعجب شاخ درمی آوریم.

جناب مهدی در بخش دیگری از سخنان گهربارش درباره چرایی حضور نساجی در زمین، وقتی که می دانستند فولاد در مسابقه حاضر نمی شود هم گفت: "ما که به آن ها (تیم نساجی) نگفتیم بروند. این خواسته خودشان بود."

بله! خواسته خودشان بود. اصلا چون هوا خوب بود گفتند برویم دوری در ورزشگاه بزنیم و آب و هوایی عوض کنیم! یعنی اگر کمیته مسابقات به نساجی اعلام می‌کرد که بازی برگزار نمی‌شود اعضای نساجی باز هم به ورزشگاه شهید وطنی می رفتند. باز هم عوامل برگزاری مسابقه و اعضای تیم نساجی ریسک حضور در کنار هم را - آن هم در شرایطی که کرونا روز به روز افزایش پیدا می کند - می‌پذیرفتند؟

آقای مهدی شما نخواستید تصمیم گیری بر عهده شما باشد. شما منفعلانه عمل کردید. اگر شهامت تصمیم گیری آن هم در چنین مورد مشخصی را ندارید چرا شغل دیگری را انتخاب نمی کنید؟

در ادامه، رییس کمیته مسابقات که چندین بار توانایی‌اش را برای گفتن دیالوگ های طنز بدون خندیدن به رخ کشید گفت: "فولادی ها صورت جلسه مسابقه را شب قبل از بازی امضا کردند. همچنین ما شنیدیم که نصف بازیکنان فولاد به شهرشان برگشتند. به خاطر همین احتمال می دادیم که هر لحظه ممکن است فولادی ها شب مسابقه وارد ورزشگاه شوند."

واقعا چنین احتمالی را در نظر گرفتید؟ مگر می شود تیمی که نصف بازیکنانش کرونا گرفته اند و طبق قانون باید به قرنطینه برود و این را برای همه از جمله سازمان لیگ به اثبات رسانده بود، با نیمی از بازیکنانش برابر تیم آماده نساجی قرار بگیرد؟

اصلا بر فرض مثال که احتمال این موضوع وجود داشت، سوال اصلی این است که چرا کاری را که طبق قانون خودتان باید به آن عمل می کردید، انجام ندادید و همه چیز را به گذشت زمان سپردید؟ چرا به هر دو باشگاه نامه نزدید که بازی طبق قانون لغو است؟

مدت‌ها عادت کرده بودیم که سعید فتاحی اهالی فوتبال را به صحبت ها و تصمیمات جالب توجه‌اش شگفت زده کند، حالا در نبود او این وظیفه خطیر گویا بر عهده آقای مهدی است فقط با این تفاوت که ایشان از تکنیک حفظ آرامش در مواقع بحرانی استفاده می کند وگرنه آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.