سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: برای برگزاری ادامه مسابقات تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. ضمن اینکه دیدار تیم هایی که طبق قوانین مبتلا به کرونا دارند، تعلیق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سهیل مهدی در نشست خبری امروز خود راجع به آخرین تصمیمات کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال مبنی بر لغو یا برگزاری دیدار تیم هایی که اعضای آنها دچار بیماری کرونا شده اند، گفت: مسئولیت این موضوع با واحد برگزاری مسابقات نیست بلکه کمیته های دیگری در این باره تصمیم گیری می کنند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال اظهار داشت: چون در جریان تصمیمات گرفته شده هستم باید بگویم تمامی آزمایشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت از جمله بیمارستان مسیح دانشوری که تست کرونا می گیرند، برای ما قابل احترام است اما روال نتیجه گیری از تست های مثبت کرونا برای ما طور دیگری است.

وی در این باره افزود: اگر به تعداد افرادی که در ابتدا اعلام شده است کرونا دارند، افزوده شود نیاز به راستی آزمایی است. آنها باید تست مجدد داده تا تست های قبلی شان مورد تأیید قرار گیرد. تست مجدد بایستی در فاصله ۲۴ ساعت نسبت به آزمایش اولیه انجام گیرد.

مهدی درباره تصمیم کمیته مسابقات مبنی بر برگزاری بازی امروز استقلال - پارس جنوبی جم و فولاد – نساجی مازندران تصریح کرد: موظف به برگزاری بازی هستیم اما اگر تخلف انضباطی صورت بگیرد کمیته های مربوطه تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: علاوه بر باشگاه استقلال، سایر تیم ها نیز پروتکل های بهداشتی را برای انجام تست های کرونا رعایت کردند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: ممکن است تیمی فارغ از بحث کرونا موجه یا غیرموجه وارد زمین مسابقه نشود. در چنین شرایطی مدارک و اظهارات باشگاه در اختیار ارکان قضایی فوتبالی قرار می گیرد تا آنها تصمیم بگیرند.

مهدی در پاسخ به این اینکه آیا بازی استقلال لغو می شود؟ تأکید کرد: لغو نه بلکه به حالت معلق در می آید. اگر کرونای اعضای یک تیم تأیید شود به قرنطینه می روند تا شرایط بازی کردن را پیدا کنند.

وی درباره مسئولانی که قرار است تست های باشگاه های استقلال و فولاد را راستی آزمایی کنند، یادآور شد: فدراسیون پزشکی – ورزشی و سازمان لیگ، نمایندگان پزشکی خود را می فرستند تا آنها اذیت نشوند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره احتمال لغو یک هفته ای مسابقات لیگ برتر، تأکید کرد: کمیته مسابقات درباره تعطیلی لیگ تصمیم گیری نمی کند. موظف به برگزاری مسابقات هستیم. اگر ستاد مقابله با کرونا، سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال در این باره تصمیم گیری کند، از آن تبعیت خواهیم کرد.

مهدی در پایان راجع به برگزاری بازی ها در اهواز گفت: از سوی همین ستاد تأیید شده بود تا بازی برگزار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.