در تست‌های گرفته شده از اعضای تیم فوتبال استقلال تعداد ۱۲ بازیکن به همراه یک عضو تیم کادر پزشکی دچار ویروس کرونا تشخیص داده شده‌اند.

در تست‌های گرفته شده از اعضای تیم فوتبال استقلال تعداد ۱۲ بازیکن به همراه یک عضو تیم کادر پزشکی دچار ویروس کرونا تشخیص داده شده‌اند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سازمان لیگ با تشکیل کمیسیونی در حال بررسی مستندات باشگاه‌های استقلال و فولاد خوزستان برای تعداد افراد مبتلا به کرونا در بین اعضای این دو باشگاه است. طبق قانون، هر تیمی که بالای ۲۵ درصد اعضای آن دچار ویروس کرونا شده باشند، مسابقات‌شان لغو و دو هفته در قرنطینه خواهند بود. در غیر این‌صورت، طبق آیین‌نامه انضباطی با آنها برخورد می‌شود.

باشگاه استقلال طبق مستنداتی که به سازمان لیگ داده است، تعداد نفرات مبتلا به ویروس کرونا را ۱۳ عضو معرفی کرده است. هشت بازیکن اصلی، دو بازیکن از رده امید و جوانان، یک بازیکن از لیست خارج شده و یک نفر از کادر پزشکی. همچنین تعدادی از نفراتی که همیشه همراه استقلال هستند، اما نام‌شان در لیست ثبت نشده، دچار بیماری کرونا شده‌اند. از طرفی، هنوز پاسخ تست دوم گرفته شده از اعضای کادر فنی اعلام نشده است.

سه نکته درباره اتفاقات روز گذشته و این مستندات وجود دارد، نخست اینکه در لیست استقلال نام دو بازیکن امید و جوانان که مبتلا به کرونا هستند، دیده نمی‌شود، اما با این حال تعداد نفرات مبتلا به ۱۰ نفر می‌رسد و میانگین مبتلایان به ۲۵ درصد.

نکته دوم این است که سازمان لیگ نتایج تست‌های گرفته شده از اعضای تیم‌های استقلال و فولاد را نپذیرفته است. اگر این سازمان آزمایشگاه‌های که تست‌ها را گرفته‌اند، قبول ندارد، چرا پیش از شروع مسابقات لیگ برتر مکان خاصی را برای گرفتن تست کرونا از همه تیم‌ها تعیین نکرد تا این ابهامات به وجود نیاید؟

سومین نکته به نحوه مشخص شدن ۲۵ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در تیم‌ها برمی‌گردد. اگر سه دروازه‌بان اصلی‌ و ثبت شده در یک تیم دچار ویروس کرونا شوند و میانگین مبتلایان در تیم مذکور به بالای ۲۵ درصد نرسد، آن تیم برای ادامه کار در مسابقات برای پست دروازه‌بانی باید چه راهکاری داشته باشد؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.