زمان ارسال فهرست بازیکنان تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا و بازی فینال مشخص شدند.

زمان ارسال فهرست بازیکنان تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا و بازی فینال مشخص شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روزنامه استاد الدوحه قطر، تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا که به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا از ماه مارس (اسفدند ۹۸) متوقف شده است باید تا اواسط جولای (مرداد) فهرست اولیه بازیکنان خود را جهت به پایان رساندن این رقابت‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ارسال کنند.

طبق دستورالعمل‌ AFC فهرست نهایی تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا باید یک هفته قبل از شروع نخستین دیدار ارسال شود. این بدان معناست که زمان ارسال فهرست نهایی و قطعی تیم‌ها ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) پایان می‌یابد، زیرا گزینه پیشنهادی برای از سرگیری لیگ قهرمانان ۱۴ سپتامبر (۲۴ سپتامبر) است. البته تیم‌ها برای به پایان رساندن دیدارهای خود در لیگ قهرمانان می‌توانند ۵ بازیکن جدید را به فهرست‌شان اضافه کنند. طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا میان فهرست اولیه و نهایی تیم‌ها می‌تواند ۸ تغییر انجام شود. تغییر ۵ بازیکن بنا به هر دلیلی و ۳ بازیکن نیز به دلیل مصدومیت در فهرست تیم‌ها می‌تواند صورت پذیرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق روال معمولش به تیم‌های لیگ قهرمانان در تاریخ‌های تعیین‌شده در زمان برگزاری دیدارهای مرحله گروهی و نهایی اجازه ثبت بازیکنان جدیدی را در فهرست‌شان می‌دهد. این رویه به ویژه در منطقه غرب آسیا با همکاری‌های فدراسیون‌ فوتبال کشورها اجرایی می‌شود، زیرا عملاً تیم‌ها در دو فصل به میدان می‌روند.

روزنامه استاد الدوحه در پایان نوشت: انتظار می‌رود AFC با پذیرش گزینه‌های پیشنهادی دیدارهای مراحل گروهی و حذفی لیگ قهرمانان را با سیستم تجمیعی در روزهای ۱۴ تا ۲۹ سپتامبر (۲۴ شهریور تا ۸ مهر) برگزار کند. دیدارهای مراحل یک‌چهارم نهایی در ۴ نوامبر (۱۴ آبان)، نیمه‌نهایی (۵ آذر) و فینال (۱۵ آذر) برگزار خواهند شد. دیدارهای این مراحل با توجه به حذف سیستم رفت‌وبرگشت و ممانعت از سفرها به صورت تک‌بازی در یک کشور برگزار می‌شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.