تقابل وریا غفوری و اسماعیل خلیل زاده در فضای مجازی به نظر می‌رسد نزدیکان باشگاه استقلال به دنبال یارکشی و تسویه حساب در این ماجرا هستند.

به گزارش ایسنا، در چند روز اخیر تقابل وریا غفوری و اسماعیل خلیل زاده در فضای مجازی به سوژه روز رسانه‌ها تبدیل شده است. وریا غفوری در مصاحبه اول خود از چک برگشتی‌ای صحبت کرد که از خلیل زاده گرفته بود.

بعد از صحبت‌های وریا، اسماعیل خلیل زاده واکنش تندی به اظهارات این بازیکن داشت و در واکنش به این صحبت ها عنوان کرد: وریا قبل از پرواز به قطر به خاطر پول نمی‌خواست با تیم برود و با اصرار و قول من سوار هواپیما شد.

اما اصل ماجرا چیست؟

مبلغی که وریا غفوری اظهار دارد از باشگاه طلب دارد به دوره ای بازمی‌گردد که او در فصل اول حضور در استقلال عمکلرد خوبی نداشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند. در آن دوره که علیرضا منصوریان هدایت استقلال را بر عهده داشت، غفوری در آستانه جدایی از استقلال قرار گرفته بود و منصوریان به دنبال جذب رامین رضاییان بود که این اتفاق نیفتاد و با وساطت بزرگان استقلال، وریا در استقلال ماندنی شد.

بعد از جدایی منصوریان و در دوران هدایت شفر، وریا پیشرفت قابل توجهی پیدا کرد اما نکته قابل توجهی که قبل از شروع نیم فصل رخ داد، این بود که مسئولان باشگاه استقلال قرارداد وریا را کاهش دادند و این بازیکن این مساله را قبول کرد.

بعد از پیشرفت قابل توجه غفوری در استقلال، در فصل بعد فضا مقداری برای این بازیکن تغییر کرد و این بازیکن برای قرارداد جدید خود، برخلاف دیگر بازیکنان تیم قبل از شروع فصل جدید این بار از باشگاه یک دستگاه BMW دریافت کرد. همچنین قبل از آن، طی امضای یک نامه اعلام کرد که از باشگاه بابت سال‌های قبلی هیچ طلبی ندارد.

بعد از جدایی رضا افتخاری از باشگاه استقلال و مدیرعاملی امیرحسین فتحی در این باشگاه، وریا از فتحی خواست که طلب ٥٥٩ میلیونی خود را از باشگاه دریافت کند. فتحی با قبول این درخواست، در آستانه پرداخت مطالبه این بازیکن بود اما سازمان بازرسی کل کشور به دلیل نامه‌ای که وریا امضا کرده بود مانع پرداخت این پول شد.

طبق متن نامه سازمان بازرسی کل کشور، وریا غفوری طی نامه شماره ۵/۱۴۷۷/۹۷ که در تاریخ ۷/۶/۹۷ ثبت شده است، تمام طلب‌های خود از فصول قبل را از باشگاه دریافت کرده است.

در حال حاضر مساله اصلی دعوای خلیل زاده و غفوری بر سر طلبی است که وریا غفوری مدعی است باید آن را باشگاه پرداخت کند اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد. وریا غفوری در سال ۹۷ طبق اسناد مالی باشگاه در ۴ قسمت مختلف از باشگاه بیش از ٢٣ میلیارد ریال دریافتی داشته است.

خلیل زاده در این مساله ادعا دارد که پول این بازیکن را زنده کرده است و با انتشار عکسی که مبنی بر آن از کارگزار وقت، درخواست طلب این بازیکن را کرده است، ادعا می‌کند که به دنبال طلب وریا بوده اما ادامه این فرایند به دست باشگاه بوده است و به او ارتباطی ندارد.

خلیل زاده در همین رابطه گفت: "ما سه کار برای غفوری انجام دادیم، اول اینکه به اشتباه او بدهکار شده بود، کاری کردم طلبکار باشد نه بدهکار. دوم اینکه خودم پیگیر طلبش شدم و از او خواستم که ۴۵ روز صبر کند اما اصرار کرد که باید به او چک بدهیم، تیم استقلال هم باید عازم بازی مرحله پلی‌آف می‌شد. وقتی این شرایط را دیدیم، از کارگزار خواستیم با توجه به اینکه چک نداشتیم و غفوری طبق درخواست سرمربی کنار تیم باشد، به او چک بدهد اما به این شرط که باشگاه استقلال در زمان موعد پول را بدهد. سوم اینکه، وقتی موعد چک رسید، من سمت اجرایی نداشتم. غفوری چندی پیش هم طی پیامی تهدیدآمیز خواستار پولش شد که به او گفتم که باشگاه باید طلبش را پرداخت کند."

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )