سه تیم خوزستانی لیگ برتر در سه ماه اخیر حواشی زیادی را تجربه کردند و مشکلات مالی گریبان‌گیر تیم‌های نفتی بوده است.

به گزارش ایسنا، پس از تعطیلی لیگ و لغو تمرینات تیم‌های لیگ برتری، سه تیم خوزستانی هم مانند تیم‌های دیگر تمریناتشان را لغو کردند اما شرایط هر کدام از این سه باشگاه با هم متفاوت بود. فولادی‌ها دیرتر از دیگر تیم‌ها تمرینات خود را تعطیل کردند و نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان با تعطیلی تمرینات خود بازیکنانشان را به قرنطینه فرستادند.

فولاد خوزستان که پیش از تعطیلی لیگ به تدریج به ثبات و نتایج قابل قبولی رسیده بود با تعطیلی لیگ روند رو به رشدش متوقف شد و به گفته مربیان و مدیران تیم، تعطیلی به فولادی‌ها ضرر زیادی وارد کرد. بازیکنان تمرینات اختصاصی‌شان را دنبال می‌کردند اما جواد نکونام از تعطیلی لیگ و وقفه به وجود آمده ناراضی بود. سعید آذری از وقفه‌ی لیگ به نفع فولادی‌ها استفاده کرد و دست به اقداماتی از جمله ترمیم زمین چمن و رفع مشکلات باشگاه زد.

فولادی‌ها پس از حضور سعید آذری و جواد نکونام حواشی کمتری را تجربه کردند و در سکوت کار خود را ادامه می‌دهند. پس از آغاز دوباره تمرینات، شاگردان نکونام اردوی خود را در تهران برپاکرده‌اند و برای دیدار معوقه با استقلال تهران آماده می‌شوند. با توجه به وضعیت قرمز کرونا در خوزستان شایعاتی مبنی بر برگزاری این دیدار در جایی غیر از خوزستان مطرح شده است که مدیران فولاد به شدت مخالفت خود را با این مساله اعلام کرده‌اند.

همانند برخی تیم‌های لیگ برتری تست کرونای چند عضو باشگاه فولاد مثبت اعلام شده و باید دید در نهایت برای ادامه لیگ چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

بر خلاف شاگردان جواد نکونام، مشکلات مالی زیادی گریبان‌گیر تیم‌های نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان است و هنوز روزنه‌ای برای حل مشکل این دو تیم نفتی باز نشده و پس از آن‌که مجلس شورای اسلامی در یک مصوبه، دولت را از هزینه کردن در ورزش حرفه‌ای منع کرد تیم‌های نفتی لیگ برتر با مشکلات فراوانی مواجه شدند و هر سال بحران‌های مالی مختلفی را تجربه کردند. امسال هم همچنان این مشکلات گریبان‌گیر تیم‌های نفتی لیگ برتر است.

نفت مسجدسلیمان پس از نتایج درخشان خود در نیم فصل اول، مشکلات مالی‌اش اوج گرفت و کار به جدایی مهدی تارتار از نفتی‌ها کشید اما مدیران نفت مسجدسلیمان به هر شکل او را در تیم خود نگه داشتند. بعد از تعطیلی لیگ نفتی‌ها همچنان در بلاتکلیفی قرار گرفتند و با مشکلات مالی‌ زیادی دست‌و پنجه نرم می‌کنند. از باشگاه شنیده می‌شد مشکلات به حدی رسیده بود که برگزاری اردو و انجام تست کرونا برای باشگاه فراهم نبود.

صنعت نفت آبادان دیگر تیم نفتی با مشکلات این چنینی دست‌ و پنجه نرم می‌کند و شاگردان بهنام سراج ماه گذشته پس از حدود پنج ماه مطالبات خود را دریافت کردند. بهنام سراج پس از آن‌که جانشین اسکوچیچ شد و سکان هدایت صنعت نفت را به عهده گرفت به همراه تیمش نتایج پر فراز و نشیبی کسب کرد اما امیدوار است تا به همراه این تیم بتواند کسب سهمیه کند چرا که آبادانی‌ها همچنان شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند و به دنبال یک نتیجه مطلوب در این فصل از رقابت‌ها هستند.

عملکرد امسال سه تیم خوزستانی لیگ برتر مطلوب بوده است و نقطه مشترک این سه تیم هدف آن‌هاست. شاگردان نکونام، تارتار و سراج شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند و این روزها در اردوی آماده‌سازی خود برای حضور در ادامه مسابقات لیگ برتر هستند. باید دید شرایط باشگاه‌های خوزستانی چه خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.