رئیس کمیته تدوین مقررات فوتبال تاکید کرد که خطر تعلیق، فدراسیون فوتبال کشورمان را تهدید نمی‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی در خصوص نامه فیفا و ایرادات گرفته شده به اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: همانطور که استحضار دارید، فدراسیون قبل از آغاز سال جدید قصد برگزاری انتخابات را داشت، اما فیفا با این استدلال که اساسنامه فاقد شرایط مورد نظر فدراسیون جهانی است، از برگزاری انتخابات ممانعت به عمل آورد و خواستار اصلاح اساسنامه موجود شد.

وی افزود: در همین راستا مجموعه فدراسیون بلافاصله موضوع اصلاح اساسنامه را در دستور کار قرار داد و براساس جدول زمان‌بندی و نقشه راهی که به تصویب فیفا رسید، قرار شد این کار با مشارکت همه اعضای مجمع و همکاری فیفا انجام شود. در اقدامی کم‌سابقه و شاید هم بی‌سابقه، فدراسیون فوتبال ایران مبادرت به اخذ نظرات اعضای مجمع کرد. فدراسیون بر اساس اساسنامه فعلی صرفاً ۲۱ روز قبل از برگزاری مجمع باید مدارک مرتبط با مجمع را ارائه کند اما در اقدامی که هدفش جلب مشارکت حداکثری اعضای مجمع بود، خواستار اخذ نظرات اعضا شد. بعد از جمع‌آوری نظرات، پیش‌نویس اساسنامه با استفاده از نظرات گرفته شده و اخذ نظرات اعضای هیأت رئیسه آماده و در موعد مقرر برای فدراسیون جهانی ارسال شد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ادامه داد:ارسال اساسنامه به منظور تصویب آن در فیفا نیست، برای اینکه براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال، تصویب اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی است، اما از آنجایی‌که باید استانداردهای مورد نظر فیفا رعایت شود، پیش‌نویس اساسنامه ارسال می‌شود تا اگر فیفا نظری دارد، آنها را عنوان کند و بعد از تامین این نظرات، اساسنامه مجدداً برای اعضای مجمع ارسال می‌شود.

براتی در واکنش به این سوال که پس موضوع تعلیق ، فدراسیون را تهدید نمی‌کند؟ گفت: روز ۹ خرداد ماه نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی به ایران واصل شد که در آن، به تعداد بسیار محدودی از مواردی که مد نظر فیفا بود، اشاره شده بود. بازهم باید تاکید کنم عددهایی که در رسانه‌ها عنوان می‌شود، صرفاً گمانه‌زنی بوده و به هیچ عنوان این تعداد اشکالاتی که گفته می‌شود به اساسنامه وارد نشده و حتی این اعداد نزدیک به عدد واقعی هم نیست. پس تعداد اشکالات و نظرات بسیار محدود است. فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند که نظر فیفا را تامین کند و نهایتاً با تعاملی که با فیفا خواهیم داشت، این مسئله انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در نامه‌ای هم که ارسال شده، مطلقاً به چنین مسئله‌ای اشاره نشده و باز هم من تصور می‌کنم که این گمانه‌زنی و شاید هم شیطنت افرادی بوده که متاسفانه نسبت به منافع ملی کم‌توجهی می‌کنند و به دنبال تحقق اهداف خودشان هستند اما در حال حاضر به واقع مشکلی برای فدراسیون وجود ندارد و تهدیدهای مطرح‌شده نیز صحت ندارد.

براتی در پایان گفت: اصلاح اساسنامه ضامن منافع و تثبیت شرایط در فوتبال ایران است. در این مسیر لازم است با همدلی، حمایت و همراهی به تکمیل این فرایند کمک کنیم و از بحران‌سازی همچنین ایجاد و انتشار شایعات خودداری شود، چراکه برخی جریان‌سازی‌ها به وجهه بین‌المللی فوتبال ایران و جایگاه و اعتبار فدراسیون ضربه وارد می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.