سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان می‌گوید پروتکل‌های وزارت بهداشت در فوتبال ایران اجرایی نیست.

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان اظهار کرد: یکم خرداد تست برخی بازیکنان مثبت اعلام شد و به همین خاطر بازیکنانی که مشکوک بودند را از تیم اصلی جدا کردیم و قرنطینه کردیم و سایر بازیکنان را به هتل آکادمی بردیم تا در آن‌جا اردو بزنیم. چند روز بعد تست دوم را گرفتیم که برای همه بازیکنان منفی بود و در ادامه تست سوم را روز شنبه گرفتیم که جواب آن تست هم منفی بود و در نهایت به ما اجازه دادند که همه بازیکنان کنار یکدیگر تمرین کنند. الان وضعیت بهتر شده است اما مشکل این است که ما اجازه بازی دوستانه نداریم که این موضع کار ما را سخت می‌کند.

او افزود: وقتی یکم خرداد در یکی از آزمایشگاه‌ها تست دادیم و هزینه زیاد صرف کردیم، جلسه‌ای با دکتر خلیلیان برگزار کردیم و آن‌ها ما را راهنمایی کردند که تست مجدد بگریم. به همین خاطر تست دوم و سوم را در آزمایشگاه دیگری انجام دادیم تا از سلامتی اعضای تیم مطمئن بشویم.

جلالی در پاسخ به این سوال که چرا در تست اولیه، تعدادی از بازیکنان مشکوک به کرونا اعلام شدند؟ گفت: برای خودمان هم سوال بود که چرا چنین اتفاقی رخ داد. با پزشک تیم درباره این موضوع صحبت کردم که گفتند باید تحقیق کنند تا به پاسخ درست برسند. البته در جلسه با دکتر خلیلیان وقتی درباره نحوه تست‌گیری صحبت کردیم، تعجب کردند و خواستند تست مجددی در آزمایشگاه دیگری بدهیم.

وی به صدور پروتکل بهداشتی برای انجام تمرینات تیم‌ها اشاره کرد و گفت: من با همکاران خودم هم عقیده هستم چون این پروتکل در کشور ما قابل اجرا نیست. شنیده‌ام قرار است این پروتکل ترمیمم شود تا بتوانیم آن را اجرا کنیم. شرایط کرونا در فوتبال ایران غافلگیر کننده بود و هرچه به جلو می‌ریم، تجربیات جدیدی به دست می‌آوریم. این که گفته می‌شود برای تدوین پروتکل باید با مربیان مشورت می‌کردند حرف درستی است اما خود ما هم با گذشت زمان به تجربیاتی دست پیدا کردیم. پروتکل‌ها باید بر اساس امکاناتی که ما داریم نوشته شود. به طور مثال تیمی قصد دارد به شهر جم سفر کند، یا می‌خواهد به شهر دیگری سفر کند، باید ببینیم این پروتکل که نوشتیم قابل اجرا است؟ مگر چند تیم می‌توانند پرواز چارتر کنند؟

او ادامه داد: البته این که بخواهیم بگویم پروتکل قابل اجرا نیست، پس باید لیگ را تعطیل کنیم و وقتی لیگ تعطیل شود، مشکلاتی برای لیگ آینده به وجود می‌آید. به اعتقاد من ما بازی با بازی تجربه کسب می‌کنیم که چطور باید با کرونا مقابله کنیم. اینکه بگوییم اجرای پروتکل‌ها سلامتی را ١٠٠ درصد تضمین می‌کند، حرف اشتباهی است. ما باید پروتکل‌ها را اجرا کنیم تا درصد خطر ابتلا به کرونا پایین بیاید.

جلالی در ادامه در پاسخ به این سوال که نظرش درباره آغاز لیگ چیست؟ گفت: همه دغدغه سلامتی دارند اما مربیانی که می‌گویند لیگ برگزار نشود به غیر از مساله سلامتی، به منافع خودشان هم فکر می‌کنند. اگر من بخواهم به عنوان سرمربی تیم گل‌گهر پاسخ بدهم، می‌گویم لیگ باید تعطیل شود چون لیگ ما فرسایشی شده است. اما اگر بخواهم یک نظر شخصی بدهم، باید با کرونا زندگی کنیم. الان درها را باز کردند تا همه مشاغل به فعالیت خود ادامه بدهند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )