فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با تکذیب خبر تعلیق این فدراسیون در طول روند اصلاح اساسنامه، از کلیه رسانه‌ها درخواست کرد "با موج شایعه‌ای که منافع فوتبال ملی ایران را تهدید می‌کند همراه نشوند."

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال در اطلاعیه فدراسیون درباره خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا آمده است:

همانطور که طی روزهای گذشته اطلاع رسانی لازم به صورت شفاف پیرامون مکاتبات فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون جهانی و تبادل پیش‌نویس اساسنامه صورت گرفته اعلام می‌شود، فرایند اصلاح و تنظیم پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال منطبق با جدول زمان بندی که پیش از این به تایید فیفا رسیده همچنان در حال پیگیری است و این فدراسیون به تعهدات ملی و بین المللی خود پایبند است.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران پس از جمع آوری نظرات اعضای محترم مجمع در پایان مهلت تعیین شده منطبق با جدول زمان بندی، متن پیش‌نویس اساسنامه جدید را به فیفا ارسال کرده و در انتظار دریافت پاسخ و نقطه نظرات فدراسیون جهانی بود که طبق برنامه روز جمعه گذشته پاسخ مربوطه شامل بر موارد اصلاحی دریافت شد. مجموعه موارد اصلاحی بر خلاف شایعه کذب منتشر شده بسیار محدود بوده و برخی اصطلاحات مورد نظر فیفا نیز با همکاری و هماهنگی کمیته محترم تدوین مقررات فدراسیون در حال اعمال و اجراست.

فدراسیون جهانی طبق روال و ضوابط همیشگی موعد زمانی ارسال پاسخ و متن اصلاح شده اساسنامه از سوی فدراسیون ایران را تعیین و اعلام کرده که این روندی متداول و عادی در مبادله اسناد مشابه تلقی می‌شود. از همین روی فدراسیون فوتبال ایران طبق روال خود باز هم در موعد مقرر نسبت به ارسال متن پیش‌نویس اصلاح شده اقدام خواهد کرد.

نکته تاسف برانگیز برداشت‌های نادرست، غیر واقعی و بعضا هدفمند علیه منافع فوتبال ملی ایران در این موضوع است. انتشار شایعات غیرواقعی خصوصا اشاره به واژه "تعلیق" که به هیچ عنوان منطبق با واقعیت نیست در چنین موضوع و شرایطی مطرح نبوده و در هیچ کدام از مکاتبات فدراسیون جهانی فوتبال با فدراسیون ایران به آن اشاره ای نشده و تنها موجب ایجاد نگرانی بی مورد در جامعه و خصوصا بین علاقمندان به فوتبال می‌شود.

از رسانه های محترم درخواست می شود در این مسیر حساس و فرایند سرنوشت ساز اصلاح اساسنامه که نقشه راه آینده فوتبال ایران را ترسیم خواهد کرد مثل همیشه همراه و حامی منافع ملی فوتبال کشور باشند چرا که بدون تردید دامن زدن به شایعه تعلیق برخلاف منافع ملی است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )