مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن انتقاد از مشکلات حاکم بر این باشگاه و اسپانسر قبلی آبی پوشان، گفت: چرا نمی‌گذارید برای استقلال درآمدزایی کنیم؛ چرا نمی‌خواستید شیخ دیاباته بازگردد؟

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سعادتمند گفت: از آنجا که هواداران باید در جریان اتفاقات باشگاه باشند، بر خودم لازم دانستم موردی را عنوان کنم. باشگاه بزرگ استقلال در همه زمینه ها نیاز به حمایت هوادارانش نیاز دارد و این حمایت ها همیشه در افتخارات اثرگذار بوده است. باشگاه و هوادار لازم و ملزوم همدیگر هستند.

وی افزود: مجبورم امروز موردی را به سمع و نظر هواداران برسانم. استقلال با ۴۰ میلیون هوادار و با یک برند بزرگ از معدود باشگاه هایی است که حتی در جهان حرف زیادی برای گفتن دارد. ارزش ریالی برند استقلال بیش از یک هزار میلیارد تومان است. در بدترین حالت استقلال باید در سال ۲۰ درصد نسبت به برندش یعنی ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: حتی با کمترین تفکر اقتصادی می توانیم در استقلال به درآمدزایی برسیم. چرا باید باشگاه استقلال این همه مشکلات ارزی و ریالی داشته باشد؟ چرا استقلال نتواند از مشکل خودش بر بیاید؟ با این برند و تماشاگر استقلال باید درآمدزا و بنگاه اقتصادی باشد. امروز بر خودم لازم دانستم بگویم در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۸ قراردادی را با شرکت آریا برتر امضا کردیم. از آن تاریخ تاکنون متاسفانه از این قرارداد چیزی عاید استقلال نشده است. باشگاه با بازیکن و کادر فنی قرارداد دارد؛ برای هر مسابقه باید ۱۳۰ میلیون تومان هزینه استادیوم آزادی بدهد و برای تمرین، پرواز و سفر به خارج از کشور باید هزینه پرداخت کند.

سعادتمند یادآور شد: باشگاه طی یک قرارداد تمام مالکیت معنوی و درآمدزایی را به یک شرکت واگذار می کند و در یک سال حتی ریالی برای باشگاه درآمدی نداشته است. چرا استقلال باید به این شرکت به همکاری ادامه بدهد؟ امروز این را به عنوان یک سئوال مطرح می کنم و انتظارم این است که از این برند به درآمدزایی برسیم و مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی وزارت ورزش، دفتر حقوقی املاک این وزارت تفاهمنامه قرارداد را با یک کارگزار جدید امضا کنیم چون باشگاه لایق درآمد باشد و بتواند به صورت قانونی در حساب رسمی خزانه خود درآمدهایش را واریز کند و از آن حساب هزینه هایش را انجام بدهد. این اتفاق افتاد. از ابتدای سال با چند شرکت بزرگ مذاکره کردیم. به راحتی مالکیت معنوی را به شرکتی واگذار نکردیم که بعد از یک سال عایدی نداشته باشد. بعد از جلسات مختلف با شرکت جهان فولاد قرارداد بستیم.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: این شرکت قبل از رسمی شدن قرارداد، مبالغ قابل توجهی نه در قالب قرض الحسنه بلکه در قالب درآمد به باشگاه تزریق کرد. از آن منابع توانستیم اقدامات خوبی انجام بدهیم. پرداختی هایی به بازیکن و کادر داشتیم و پرداخت های سنگین به بازیکنان خارجی انجام شد. چرا باید جلوی این کارگزار را بگیریم؟ من مدافع منافع استقلال هستم. چرا باید شرکت آریا برتر در قالب دادخواست، جلوی کمک شرکت فولاد متین را بگیرد که نگذارد به استقلال مساعدت شود و باشگاه از هزینه هایش بر بیاید؟ مگر شرکت آریا برتر در یک سال گذشته چقدر به باشگاه داده است؟ از قراردادی که سال گذشته با شرکت آریا منعقد شده، دیناری به باشگاه نرسید. در نهایت در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۸ قرارداد الحاقیه دیگری در قالب قرض الحسنه اضافه شده است. اینجا ۹ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان قرار شد بعد از گذشت ۶، ۷ ماه از عقد قرارداد اولیه پرداخت شود و به ما یک ماهه پول قرض بدهند.

سعادتمند اظهار کرد: پس از این یک ماه استقلال باید روزانه ۴۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کند. کجای دنیا اینطور است؟ باید بدانیم استقلال باشگاه بزرگی است و نمی توانیم با این باشگاه معامله کنیم و عایدی برای خودمان داشته باشیم و از رانت آن برای خودمان استفاده کنیم. اگر رانت و درآمدی هست باید در قالب قوانین و در چارچوب کشور برای باشگاه استقلال باشد.

مدیرعامل استقلال یادآور شد: چرا نمی گذارید برای استقلال درآمدزایی کنیم؟ چرا سرعت ما را می گیرید؟ چرا نمی گذارید پرداختی بعدی را به بازیکنان داشته باشیم؟ چرا سعی کردید شیخ دیاباته را نیاوریم؟ هر کاری خواستید کردید. ما هم تا یک جایی سکوت می کنیم.

سعادتمند در پایان گفت: شجاعانه از منافع باشگاه دفاع می کنیم. شک نکنید دستگاه های نظارتی رصد می کنند. ما هم تمام موارد را گزارش می دهیم. از دوستان خواهش می کنم اجازه بدهند باشگاه استقلال نفس بکشد و باشگاه به روزهای خوبش برگردد و بزرگی کند. استقلال می تواند به یک منبع درآمدی فوق العاده برسد. از بابت این موارد که اعلام کردم باکی نیست. حقیقت را باید گفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.