معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در واکنش به نامه چهار باشگاه لیگ برتری برای تعطیلی لیگ و تهدید آنها برای انصراف از مسابقات، گفت: این نامه هنوز به دست ما نرسیده و احتمالا در ترافیک مانده است!

به گزارش خبرنگار مهر، چند روز پیش باشگاه‌های شهرخودرو، تراکتور، ماشین سازی و نساجی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار پاسخ گویی دقیق این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال در رابطه با تصمیم ادامه لیگ برتر فوتبال در شرایط کرونایی شدند. این باشگاه‌ها ضمن انتشار این نامه، تهدید کردند اگر سازمان لیگ تاکید بر ادامه مسابقات داشته باشند، از حضور در مسابقات انصراف می‌دهند.

مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این درخواست، گفت: نامه چهار باشگاه تا الان به دست ما نرسیده است. شاید کسی که قرار بوده این نامه را بیاورد گرفتاری اش زیاد بوده است و احتمالاً در ترافیک مانده است! شاید هم نامه در مشهد، تبریز یا قائمشهر گیر کرده است. نمی دانم اصل نامه کجا است.

فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو در پاسخ به علی نژاد گفت: هر چهار باشگاه نامه را روی سایت خود خطاب به وزیر ورزش منتشر کردند. این نامه حتی ارسال شده و رونوشت هم دارد.

علی نژاد هم در این ارتباط تاکید کرد: نمی‌توان به نامه‌های اداری در رسانه‌ها استناد کرد و این بحث، مسیر خودش را دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان که میهمان تلفنی برنامه «ورزش و مردم» بود، ادامه داد: ما در وزارت ورزش، وزارت بهداشت و ستاد کرونا سیاست گذار هستیم و مجری نیستیم. آنچه که تصمیم گرفتند این بود تمرینات از اول خرداد و مسابقات هم از ۲۹ خرداد شروع شود. این مجوز در راستای بازگشایی های پلکانی در ورزش و صنوف مختلف داده شد. امروز تقریباً اکثر صنوف بازگشایی شده‌اند. اینکه این تصمیم عملی شود یا خیر در گرو تصمیم فدراسیون است. اینکه به چه شکل عمل شود به فدراسیون مربوط است.

علی نژاد تصریح کرد: پروتکلی را هم داده‌ایم که وزارت بهداشت آن‌را تصویب کرده است یعنی کسانی که متخصص هستند. نظرات فدراسیون فوتبال و فدراسیون پزشکی را هم گرفته‌اند. این پروتکل باید اجرا شود. کشورهای اسپانیا، ایتالیا یا آلمان یا فوتبال را شروع کرده‌اند یا می‌خواهند شروع کنند. میزان مرگ و میر در اسپانیا و ایتالیا ۵ برابر ایران است.

معاون وزیر ورزش یادآور شد: کرونا حداقل دو سالی میهمان ما است. الان وضعیت ویروس در کشور کنترل شده است. پیش بینی می‌شود در پاییز موج دومی را شاهد باشیم. بدیهی است که شرایط سخت‌تر می‌شود. ما تصمیم ستاد کرونا را به فدراسیون‌ها ابلاغ کردیم ولی اینکه به چه شکل عمل کنند در اختیار خود فدراسیون‌ها است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.