باشگاه بارسلونا به دلیل شرایط خاص اقتصادی که در آن قرار گرفته است باید بازیکن بفروشد تا بتواند تراز مالی خود را موازنه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ESPN، باشگاه بارسلونا برای موازنه کردن تراز مالی‌اش در سال ۲۰۲۰ فرصت زیادی ندارد و به همین دلیل باید تا پایان ماه ژوئن (۳۵ روز دیگر) ۷۰ میلیون یورو از محل فروش بازیکن درآمد کسب کند.

طبق اعلام منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا یکی از مهمترین نگرانی‌های مدیران این باشگاه این است که با وجود مذاکره با بازیکنان برای کاهش حقوق‌شان پس از تعلیق مسابقات ، آنها باز هم نتوانند کسری بودجه‌‌ای که در نتیجه بحران کرونا به وجود آمد را جبران کنند و در نتیجه آن با مجازات‌های مربوط به تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی مواجه شوند.

آرتور ملو، ایوان راکیتیچ و آرتورو ویدال سه نفری هستند که از آنها به عنوان بازیکنان فروشی بارسلونا در تابستان امسال نام برده می‌شود هرچند هر سه آنها گفته‌‌اند که می‌خواهند در نوکمپ بمانند و این کار بارسلونا برای تأمین کسری بودجه را سخت‌تر می‌کند.

جونیور فیرپو، ساموئل اومتیتی و نلسون سمدو هم جزو دیگر بازیکنان بارسلونا هستند که ممکن است فروش‌شان بخشی از مشکلات مالی باشگاه را کاهش دهد. با این حال منابع نزدیک به باشگاه می‌گویند که تا الان تیمی پیدا نشده که برای خرید فیرپو و اومتیتی به بارسلونا پیشنهاد دهد. در این میان تنها سمدو، دفاع راست تیم مشتریانی دارد که البته در مقطع فعلی هم هنوز هیچ پیشنهاد رسمی به او ارائه نشده است.

باشگاه بارسلونا پیش‌بینی کرده بود که درآمدش در سال ۲۰-۲۰۱۹ برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به بالغ بر یک میلیارد یورو برسد. در این پیش‌بینی بارسایی‌ها روی کسب درآمدی ۱۲۴ میلیون یورویی از انتقال قرضی یا قطعی بازیکن حساب کرده بودند اگرچه منابع داخلی باشگاه به ESPN گفته‌اند که این رقم از ماه اکتبر که منتشر شده بود، تغییر کرده و بالاتر رفته است.

ماه آگوست سال گذشته، بارسلونا مالکوم را ۴۰ میلیون یورو به زنیت فروخت اما بازیکن سابق بوردو تنها فروش قابل توجه آبی‌و‌اناری‌ها تا به الان بوده است. به همین دلیل بارسلونا باید قبل از ۳۰ ژوئن که سال مالی‌اش به پایان می‌رسد، تراز مالی خود را موازنه کند. با شرایط به وجود آمده برای بارسلونا، این باشگاه در صورت فروش بازیکن برای موازنه کردن تراز مالی‌اش با ریسک داشتن تیمی کم مهره برای ورود به فصل آینده مواجه خواهد شد.

بارسلونا حتی با فروش بازیکن هم نخواهد توانست به هدفش برای رسیدن به درآمد یک میلیارد یورویی برسد. جورد کاردونر، نایب رئیس باشگاه اخیراً اعلام کرد که کاتالان‌ها در نتیجه بحران کرونا، ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون یورو ضرر کرده‌اند. این ضرر شامل ۵۰ میلیون یورو از فروش بلیت، ۳۹ میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی بازی‌ها و بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون یورو از تعلیق فعالیت‌های تبلیغاتی و فروش محصولات، مدارس فوتبال و دیگر فعالیت‌ها می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.