به‌ نظر نمی‌رسد دلیل قانع‌کننده‌ای برای لغو لیگ وجود داشته باشد؛ مخصوصا که وزارت بهداشت کشور نوید مهار احتمالی موج اول کرونا تا پایان خرداد را داده است. بنابراین به تیم‌ها توصیه می‌شود از تمارض و بهانه‌جویی دست بکشند و به جای سوءاستفاده از مثبت شدن تست چند بازیکن، واقعا دنبال راهی برای بازگشت به مسابقات باشند. این «شغل» شماست و البته که فوتبالیست میلیاردی، سرباز معاف از رزم نیست.

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «با اعطای مجوز آغاز تمرینات به تیم‌های لیگ برتری، باشگاه‌ها در نخستین گام اقدام به گرفتن تست کرونا از بازیکنان، مربیان و سایر اعضای تیم کردند. در این میان بعضی نمونه‌ها مثبت بود و برخی دیگر هم مشکوک تشخیص داده شدند. حادترین مورد مربوط به گل‌گهر سیرجان است که گفته می‌شود نزدیک به ۱۰ نفر از بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم کرونا دارند، در سایپا تست یک بازیکن جوان مثبت بوده، در پرسپولیس ۲عضو تدارکات مبتلا تشخیص داده شده‌اند و در تراکتور هم ۴نفر مشکوک هستند. مجموعه این مسائل باعث شده سرنوشت از سرگیری دوباره مسابقات لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. در این میان اما چند نکته مهم وجود دارد.

استدلال عمده مخالفان برگزاری لیگ برتر این بود که در شرایط همه‌گیری کرونا باید از سلامت بازیکنان محافظت شود. در این میان بیشترین جمله‌سازی‌ها با دو کلمه «جان» و «جام» انجام شد. با وجود این فعلا می‌توان گفت تصمیم به برگزاری مسابقات لیگ برتر، به سود سلامتی اعضای تیم‌ها تمام‌ شده است؛ چه این که احتمالا اگر این تست‌های اجباری گرفته نمی‌شد، افراد مبتلا از بیماری خود آگاه نمی‌شدند؛ بنابراین نه خبری از قرنطینه بود و نه احتیاط‌های جانبی. پس فعلا فوتبال یک - کرونا صفر!

اعضای تیم‌هایی که تست کرونای آنها مثبت شده، به‌ احتمال فراوان هیچ علایمی نداشته‌اند و صرفا ناقل بیماری بوده‌اند؛ چه در غیر این صورت پیش از آغاز لیگ برتر و تست‌های اجباری، شخصا به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کردند و معاینه می‌شدند. این عین ماجرای ۲بازیکن سپاهان است که آزمایش‌ها نشان داد قبلا کرونا گرفته‌اند و بدون این که بدانند خوب شده‌اند. در مورد همه ما هم چنین مسئله‌ای صادق است و احتمال دارد مبتلا و درمان شده باشیم یا هم‌اکنون بدون علامت ناقل بیماری باشیم. بنابراین عقل حکم می‌کند همچنان از معاشرت‌های غیر ضروری مخصوصا با سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای پرهیز شود. این مسئله فوتبالیست و غیر فوتبالیست ندارد و به ادامه یافتن یا نیافتن لیگ برتر هم مربوط نمی‌شود. احتیاط کنید تا خدای ناکرده فردا «من‌غریبم»بازی درنیاورید.

وقتی تصمیم گرفته می‌شود لیگ در شرایط کرونایی ادامه پیدا کند، قاعدتا پیش‌بینی همه این مسائل شده است؛ چه این که در طول بازی‌ها هم ممکن است چند بازیکن یا مربی مبتلا شوند. در این مورد حتی در پروتکل شرط شده ابتلای بیش از حد نصاب بازیکنان یک تیم به کرونا، باعث خروج آن تیم از مسابقات می‌شود. فرض بر این است که کرونا گرفتن فوتبالیست‌ها که از قشر سالم و جوان جامعه هستند منجر به بستری شدن آنها نخواهد شد. تئوری «هر بازیکنی کرونا بگیرد فوتبالش تمام می‌شود» هم با بازگشت جدی دیبالا به تمرینات یوونتوس باطل شد. یادتان باشد بوندسلیگا با وجود ۱۰ آزمایش مثبت کرونا از سر گرفته شد و برای لالیگا هم تاریخ شروع مسابقات در حالی تعیین شده که تست دست‌ کم ۵بازیکن مثبت بوده است. بنابراین به‌ نظر نمی‌رسد دلیل قانع‌کننده‌ای برای لغو لیگ وجود داشته باشد؛ مخصوصا که وزارت بهداشت کشور نوید مهار احتمالی موج اول کرونا تا پایان خرداد را داده است. بنابراین به تیم‌ها توصیه می‌شود از تمارض و بهانه‌جویی دست بکشند و به جای سوءاستفاده از مثبت شدن تست چند بازیکن، واقعا دنبال راهی برای بازگشت به مسابقات باشند. این «شغل» شماست و البته که فوتبالیست میلیاردی، سرباز معاف از رزم نیست.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.