فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو با اشاره به تفاوت امکانات باشگاه‌های ایران و بوندس‌لیگا، گفت که تیم فوتبال این باشگاه یک زمین تمرین هم ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد حمیداوی درباره نامه امضا شده توسط باشگاه شهر خودرو مبنی بر انصراف تیم فوتبال این باشگاه از شرکت در مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: شب گذشته (دوشنبه) در برنامه فوتبال برتر گفتند شما که می‌گویید فوتبال تعطیل شود، کارخانه‌های خود را می‌بندید؟ من به مجری پیامک دادم که کارخانه ما بسته است، اما این موضوع متأسفانه اعلام نشد. ما شرایط لازم و زیرساخت‌های بوندس‌لیگا و سایر لیگ‌های اروپایی را نداریم و از تمام فوتبالی‌ها می‌خواهم از بوندس‌لیگا مثال نزنند.

وی با مقایسه شرایط بوندس‌لیگا و لیگ برتر ایران گفت:‌ بازیکنان دورتموند در سه زمین کنار هم تمرین می‌کنند، اما شهر خودرو که در رتبه پنجم جدول لیگ برتر است، یک زمین فوتبال هم ندارد. ما به‌عنوان بخش خصوصی آمده‌ایم تا چند تیم دولتی کار خود را انجام دهند. ما به مردم و خانواده‌ها پاسخگو هستیم. اگر خدای ناکرده اتفاقی برای یک بازیکن بیفتد، کسی پاسخگو خواهد بود؟ ما گفتیم اگر همان سازمان که می‌گوید مسابقات برگزار شود، تضمین دهد و پاسخگو هم باشد. تیم‌ها امکانات لازم را ندارند.

مالک باشگاه شهر خودرو با بیان اینکه تیم‌های ایرانی، امکانات لازم را ندارند، تصریح کرد:‌ می‌گویند حمیداوی برای فرار از پول ندادن از تعطیلی لیگ حرف می‌زند، آیا اعتراض افاضلی یا سیدحسین حسینی که پول‌بگیر هستند نیز به همین خاطر است؟ آیا امکان برگزاری مسابقات در خوزستان وجود دارد؟ ما نمی‌توانیم به خوزستان برویم، شرایط مشهد قرمز است و تمرین تیم گل‌گهر هم باید تعطیل شود. ما داریم چه می‌کنیم؟ ۱۵ تیم نامه‌ای مبنی بر امکان‌پذیر نبودن برگزاری ادامه مسابقات نوشتند. من به‌عنوان اولین نفر می‌گویم قهرمان رقابت‌ها را اعلام کنید که اگر این بیفتد، امنیت بچه‌های مردم به خطر نمی‌افتد.

حمیداوی درباره تست گرفته شده از اعضای تیم شهر خودرو خاطرنشان کرد: پزشک ما گفت دو نفر از اعضای تیم به کرونا مشکوک هستند که امیدوارم چنین اتفاقی نیفتاده باشد. امروز تست دوباره می‌گیریم. سؤال من این است آیا امکان پرداخت هفته‌ای ۲۸ میلیون تومان برای پرداخت هزینه تست کرونا را داریم؟ اگر امروز آزمایش بدهم و کرونا نداشته باشم و فردا کرونا گرفتم، تکلیفم تا هفته بعد چیست؟ در این شرایط تا هفته بعد از وضعیت بازیکنان بی‌اطلاع هستیم.

وی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، بیان کرد: گفته می‌شود مشاغل سخت و نیز مترو دوباره باز شدند. ما نمی‌توانیم حمل‌ونقل شهری را از مردم سلب کنیم. آیا فوتبال نیاز جامعه است و اگر قهرمان داشته باشیم یا نداشته باشیم، مشکل مردم را برطرف می‌کنیم؟ با توجه به ترافیک تهران، مترو بهترین وسیله نقلیه برای جابه‌جایی در شهر است. امروز کادر پزشکی دنیا هم نسبت به کرونا هیچ اطلاعاتی ندارد.

مالک باشگاه شهر خودرو در ادامه افزود: ابتدا می‌گفتند گرما برای کرونا عالی است که نتیجه آن شد شرایط خوزستان. بعد گفتند این ویروس به بچه‌ها کاری ندارد که هفته گذشته، بیشترین مرگ ناشی از کرونا در دنیا به کودکان اختصاص داشت. پس فعلاً کسی نسبت به آینده ویروس نظری ندارد. خواهش می‌کنم اگر قرار است ادامه لیگ نوزدهم یا لیگ بیستم با همین نتایج و رده‌بندی برگزار شود،‌ ان‌شاءالله حداقل سه ماه دیگر و در شهریور برگزار شود. هیچ تضمینی در این باره وجود ندارد، اما ممکن است شرایط بهتر از وضعیت کنونی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.