وزیر ورزش ایتالیا از دو تاریخ احتمالی برای از سرگیری بازی‌های سری A ایتالیا سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در حالی که اخیراً فدراسیون فوتبال ایتالیا و اتحادیه لیگ این کشور به طور مشترک اعلام کردند بازی‌های باقیمانده فصل جاری سری A ایتالیا از روز شنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) پیگیری خواهد شد، حالا خبر می‌رسد این بازی‌ها ممکن است با یک هفته تأخیر آغاز شود.

تمامی رویدادهای ورزشی ایتالیا از جمله سری A از تاریخ ۹ مارس (۱۹ اسفند) به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به حالت تعلیق درآمده‌اند. فدراسیون فوتبال ایتالیا هم اعلام کرده است، فصل آینده (۲۱-۲۰۲۰) باید از تاریخ اول سپتامبر (۱۱ شهریور) آغاز شود و تیم‌ها تا ۳۱ مرداد ماه وقت دارند فصل جاری را به اتمام برسانند.

وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا در گفت‌وگو با برنامه «TG۳» از شبکه تلویزیونی «رای» ایتالیا، گفت: ما در حال حاضر روی دو تاریخ احتمالی برای از سرگیری بازی‌های سری A کار می‌کنیم که ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) یا ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) هستند.

وی افزود: پروتکل پزشکی اصلاح شده برای از سرگیری فصل جاری به دست‌مان رسیده که خیلی شبیه به آن پروتکلی است که برای از سرگیری تمرینات مورد تأیید قرار گرفته است. روز پنجشنبه هم درباره از سرگیری مسابقات سری A و زمان آغاز بازی‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دولت ایتالیا برگزاری هرگونه ورزش گروهی و رقابتی در این کشور را تا تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) ممنوع اعلام کرده، اما اگر از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور کاسته شود، برگزاری بازی‌ها زودتر از این تاریخ امکان‌پذیر است.

تاکنون ۲۲۹ هزار و ۸۵۸ نفر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در این بین متأسفانه ۳۲ هزار و ۷۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ایتالیا در حال حاضر در رده ششم دارای بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس قرار دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.