کاپیتان سابق بارسلونا می‌گوید حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ که خودش گل پیروزی اسپانیا در بازی فینال آن را به ثمر رساند، بخش زیادی از مشکلات روانی او را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آندرس اینیستا، هافبک سابق بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا، می‌گوید پس از مرگ دوست صمیمی‌اش دنی خارکه در سال ۲۰۰۹ به شدت دچار ضربه روحی شد. هافبک سابق تیم فوتبال اسپانیول در زمان مرگش به دلیل سکته قلبی تنها ۲۶ سال سن داشت. اینیستا نیز برای گرامیداشت یاد او پس از گلزنی در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ متن زیر پیراهنش که که در آن نوشته شده «دنی همیشه با ماست» را به نمایش درآورد.

ستاره حال حاضر تیم ویسل کوبه ژاپن در این باره به نشریه بیلد آلمان گفت: متأسفانه در آن سال‌‌ها (یکی دو سال قبل از جام جهانی ۲۰۱۰) من اتفاقات ناگوار متوالی را تجربه کردم، اگرچه از نظر فنی در آن برهه زمانی بسیار موفق بودم. آن زمان دوستم دنی خارکه در ماه آگوست سال ۲۰۰۹ درگذشت که واقعاً از نظر روانی مرا در شرایط شکننده‌ای قرار داد، طوری که به کمک روان‌‌شناسان نیاز پیدا کردم. بدون شک آن مقطع بدترین مقطع زندگی‌ام بود، البته کمک‌ها و حمایت همسرم آنا و والدینم خیلی به من کمک کرد.

ستاره سابق بارسلونا می‌گوید گلی که در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ به هلند زد و باعث قهرمانی اسپانیا شد، برای او آغاز یک پیشرفت بود.

وی افزود: خوشبختانه، من از آن مقطع عبور کردم، مقطعی که باعث شد انسان قوی‌تر و بهتری شوم. گلم در جام جهانی هم برای من آغاز یک دوره پیشرفت بود و گذر از آن روزهای سخت بود.

اینیستا پس از همراهی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸، بارسلونا را ترک کرد و به تیم ویسل کوبه پیوست. او به همراه تیم جدیدش قهرمان جام حذفی و سوپرجام ژاپن شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.