رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ می‌گوید، اگر لیگ ادامه نیابد، قهرمان مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سهیل مهدی، درباره آخرین وضعیت شروع لیگ برتر اظهار کرد: پروتکل‌های بین‌المللی را بررسی کردیم و در این بین پروتکل‌های بهداشتی دانمارک و بوندسلیگا را دریافت کردیم و دقیقا مطالعه کردیم. در این پروتکل‌ها موارد بهداشتی به دقت عنوان شده بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تیم‌ها اجازه تمرین دارند، گفت: پالس‌های مثبت خوبی گرفتیم. امیدوارم دستور را بگیرم تا باشگاه‌ها وارد فاز تمرین بشوند. اگر روی برنامه فعلی پیش برویم، در شهریور و مهر بازی‌های ملی را باید برگزار کنیم. اگر تا آن زمان بازی‌های ما شروع نشده باشد، بازیکنان بدون تمرین باید در تیم ملی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر قرار به برگزاری مسابقات باشد باید تمهیداتی را اتخاذ کنیم. به طور مثال در بحث برگزاری، تعداد توپ جمع کن‌ها کم می‌شود و عوامل برگزار کننده هم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. روی نیمکت هم بازیکنان یکی در میان می‌نشینند و اگر فضا کم بود، می‌توانند از سکوی تماشاگران استفاده کنند. تصمیم گرفتیم کنفرانس خبری حضوری هم نداشته باشیم و کنفرانس ویدئویی برگزار شود. خبرنگاران هم از مسیر‌های مشخصی باید وارد می‌شوند.

مهدی اضافه کرد: ابتدا خواهش کردیم در فاز اول تمرینات شروع شود و بعد از ٣ تا ۴ هفته که تیم‌ها تمرینات بدنسازی را پیگیری کردند، مجوز شروع مسابقات را بگیریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره بحث سندسازی برای دریافت مجوز حرفه‌ای هم گفت: در ٩سال اخیر که در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بودم، سندسازی نکردیم. ما خیلی از موارد را بررسی می‌کردیم و اگر ایرادی داشت، برمی‌گرداندیم. در این میان گاهی باشگاه سندی ارائه می‌کرد و از زیر دست کارشناس هم رد شده به AFC ارسال می‌شد اما بعد از اینکه که مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌شد، مسئولیت سند صادر شده، ١٠٠ درصد بر عهده صادر کننده سند است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر لیگ برگزار نشود، قهرمان مشخص می‌شود، گفت: ١٠٠درصد این کار را می‌کنیم چون باید نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همینطور تیم‌های سقوط کننده را هم معرفی کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۳ )