سرمربی گل‌گهر سیرجان می‌گوید فوتبال ایران چاره‌ای جز برگزاری مسابقات لیگ برتر را ندارد.

مجید جلالی سرمربی گل‌گهر سیرجان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیمش در بحران کرونا گفت: بازیکنان تیم ما بیش از ۴۰ روز است در خانه‌هایشان هستند و ما برای آن‌ها برنامه تمرین به صورت روزانه می‌فرستیم و آن ها برای ما ویدیو کوتاهی می‌فرستند تا شاهد عملکردشان باشیم. در این شرایط تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و به طور مداوم شاهد وضعیت جسمانی بازیکنان‌مان باشیم.

او درباره لغو مسابقات لیگ برتر یا ادامه دادن آن را در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: من گزینه لغو بازی‌ها را مساله تقریبا غیر ممکن می‌دانم چون بازی‌ها حدود ۷۰ درصد برگزار شده است. باید هر چه سریع‌تر وضعیت مسابقات مشخص شود. به نظر با برگزاری مسابقات مشکلی پیش نمی‌آید.

جلالی افزود: ما می‌توانیم از ۱ اردیبهشت تمرینات خود را شروع کنیم و از ۲۰ اردیبهشت مسابقات لیگ برتر را دوباره بدون تماشاگر از سر بگیریم و تا پایان خرداد به طور فشرده مسابقات را برگزار کنیم.

سرمربی گل‌گهر سیرجان خاطرنشان کرد: به نظر من فوتبال ایران چاره‌ای جز برگزاری مسابقات ندارد چون هر تصمیم دیگری تبعات منفی منحصر به فرد خودش را دارد. در حال حاضر در تمام دنیا مسابقات فوتبال تعطیل شده است اما فیفا اعلام کرده است با توجه به مصلحتی که وجود دارد، ما مسابقات بین المللی و ملی را جابجا می‌کنیم تا تمام کشورها مسابقات داخلی خودشان را برگزار کنند.

او در ادامه اضافه کرد: فیفا همچنین گفته است که پنجره نقل و انتقالات می‌تواند عقب بیفتد و بازیکنان بایستی پای قرارداد خود بمانند تا مسابقات داخلی به طریقی که ممکن است برگزار شود. این نشان می‌دهد که برای فیفا برگزاری مسابقات داخلی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. کشور بلژیک تا آنجایی که ما اطلاع داریم، مسابقات خود را تعطیل کرده و همچنین لیگ خود را مشخص کرده است و این مساله موجب واکنش فیفا شده است و فیفا هشدار داده است که با این وجود بلژیک را از مسابقات قاره‌ای کنار می‌گذارد.

مجید جلالی تاکید کرد: فیفا در این رابطه موارد اقتصادی را هم در نظر می‌گیرد اما ما فکر نمی‌کنم از این نظر مشکلی داشته باشیم و مساله ما بیشتر در لیگ‌های پایین‌تر مشاهده می‌شود.

او درباره اینکه با امکان بحرانی‌تر شدن وضعیت، فیفا باید چه واکنشی داشته باشد گفت: اگر اوضاع به سمت بحرانی‌تری پیش برود، شرایط خاصی را می‌طلبد که باید طبق آن تصمیم‌های منحصر به فردی گرفت اما تا به اینجای کار مردم راه مقابله با این ویروس را یاد گرفته‌اند و به نظر من با شرایطی که وجود دارد، می‌توان در یک بازه زمانی مشخص مسابقات فوتبال را برگزار کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.