پیشکسوت فوتبال اصفهان می گوید برای معرفی ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان سال آینده، بازی های عقب افتاده برخی از تیم ها برگزار شود تا تعداد بازی های همه تیم ها برابر شوند.

حسین چرخابی پیشکسوت فوتبال سپاهان و مربی پیشین سپاهان در گفت و گو با ایسنا درباره تعطیلی لیگ اظهار کرد: اگر قرار بر این باشد که لیگ شروع شود، تیم ها برای اینکه آماده شوند ۴ هفته وقت لازم دارند. اگر قرار باشد بازیکنان بلافاصله مسابقه دهند مسلما مصدومیت های زیادی رخ می دهد. همچنین فوتبال یک کار تیمی است و برای اینکه زیبا ارائه شود، بازیکنان تاکتیک های لازم را تمرین می‌کنند. تیم ها برای برگشتن به شرایط خوبشان حداقل ۴ هفته نیاز دارند. از طرفی چون معلوم نیست این بیماری چه زمانی از بین می رود، احساس من این است که مسابقات برگزار نمی شود.

او درباره چگونگی اتمام لیگ هم گفت: متاسفانه در فوتبال ما همه فقط به منافع خودشان فکر می کنند و حتی ممکن است این منافع قانونی نباشد. در فوتبال ما هر مسابقه ای که تمام می شود ۹۵ درصد مربیان اگر تیمشان باخته باشد، دیواری کوتاه‌تر از داور و فدراسیون پیدا نمی کنند. اگر بخواهیم بگوییم همه این ها درست می گویند پس در هفته آخر همه تیمهایشان با امتیاز کامل صدرنشین می شوند. خیلی کم پیش می آید که یک مربی بگوید ما بد بازی کردیم و باختیم.

چرخابی اضافه کرد: یادمان باشد فوتبال قانون دارد و قانونش را فیفا و AFC تعیین می کنند. بلژیک قهرمانش را معرفی کرد و یوفا یقه اش را گرفت. بهترین کاری که می‌شود انجام داد این است که صبر کنیم و منتظر دستور فیفا و AFC باشیم. هم از نظر پرداخت مالی و هم بحث ادامه یا لغو مسابقات.

این کارشناس فوتبال همچنین درباره پیشنهاد خودش برای نحوه ادامه یا لغو مسابقات لیگ برتر هم، گفت: به نظر من بهترین کاری که AFC می تواند انجام دهد این است که اگر قرار است لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده با تیم های جدید برگزار شود، باید اجازه دهد بازی های عقب افتاده لیگ برگزار شود تا تعداد بازی های همه تیم های لیگ برابر شود. به این صورت می توانیم ۴ تیم برتر لیگ را به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان سال آینده مشخص کنیم. مشکل بزرگ ما در انتهای جدول است که وضعیت صعود و سقوط تیمها مشخص نیست. برای حل این مشکل هم نباید تیمی به دسته پایین تر سقوط کند و لیگ سال آینده با دو تیم بیشتر که از لیگ یک صعود کرده اند برگزار شود. قدرتش را هم داریم و می توانیم با ۱۸ تیم لیگ را برگزار کنیم.

او ادامه داد: در وهله اول فیفا و AFC تصمیم گیرنده هستند اما پیشنهاد من این است که اگر بخواهیم لیگ را تا همینجا تمام کنیم، دیگر به انتخاب قهرمان کاری نداشته باشیم و فقط ۴ تیم اول را معرفی کنیم.

چرخابی درباره شایعه رفتن قلعه نویی از سپاهان هم بیان کرد: در فوتبال ایران با مربیان منطقی برخورد نمی شود. کاری را که در تمام دنیا انجام می شود، انجام نمی دهیم. متاسفانه اکثر باشگاه های ایرانی کمیته فنی ندارند و افرادی برای انتخاب مربیان تصمیم می گیرند که تجربه لازم را ندارند. هیچ مربی را نمی شود فقط با نتایجش ارزیابی کرد. من این را قبول ندارم که اگر تیمی نتایج خوبی نگرفت، همه تقصیرها گردن مربی است. به هیچ وجه این را قبول ندارم. خصوصا در فوتبال ما که امکانات باشگاه ها برابر نیستند. یک تیم ممکن است زیر درخت تمرین کند و یک تیم هم در بهترین شرایط.

او اضافه کرد: باید اجازه دهیم بازی ها تمام شود و بعد یک کمیته فنی عملکرد مربی را با توجه به داشته هایش بسنجد. سابقه مربی هم بسیار مهم است. آقای قلعه نویی از نظر قهرمانی جزو بهترین مربیان ایران است. کمیته فنی باید همه این ها را بررسی کند و نتیجه گیری کند. این باید برای همه تیم ها اتفاق بیفتد. باشگاه ها باید از پیشکسوت هایی که مطالعه کرده اند و درس این کار را خوانده اند استفاده کنند. من اصلا بازیکن سپاهان نبودم و پیشکسوت سپاهان محسوب نمی شوم و این حرف ها را برای خودم نمی زنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.