مهاجم سنگالی تیم فوتبال لیورپول به احتمال نیمه تمام ماندن فصل جاری لیگ برتر انگلیس و سلب عنوان قهرمانی از تیمش واکنش جالبی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سادیو مانه می‌گوید اگر فصل جاری لیگ برتر انگلیس به دلیل شیوع کرونا در این کشور نیمه تمام بماند و شانس کسب مقام قهرمانی از تیمش گرفته شود، او وضعیت را درک می‌کند.

لیورپول با ۲۵ امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی در صدر جدول است و از ۹ بازی باقیمانده‌اش در این فصل تنها دو برد دیگر می‌خواهد تا اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر در ۳۰ سال اخیر را قطعی کند. با این حال به دلیل وضعیت به وجود آمده در جزیره به خاطر شیوع کرونا این احتمال وجود دارد که فصل نیمه تمام بماند و اخیراً هم یک منبع آگاه مدعی شده که تصمیم سران فوتبال انگلیس این است که فصل را مختومه اعلام کنند. به این ترتیب مشخص نیست که آیا لیورپول سرانجام خواهد توانست مقام قهرمانی را کسب کند یا خیر.

مانه اما می‌گوید اگر حتی قهرمانی از تیمش سلب شود شرایط را درک می‌کند. او به تاک‌اسپورت گفت: می‌خواهم که با بردن بازی‌های باقیمانده قهرمان شویم و جام را بگیریم. این چیزی است که دوست دارم رخ دهد. با این حال با شرایط موجود، هر اتفاقی که رخ دهد من درک می‌کنم. روزهای سختی برای لیورپول سپری شده اما می‌دانم که میلیون‌ها خانواده در سراسر دنیا روزهای به مراتب سخت‌تری داشته‌اند. بعضی از آنها اعضای خانواده‌های‌شان را از دست داده‌اند که این به نظر من اوضاعی به مراتب سخت‌تر از چیزی است که لیورپول در آن قرار دارد.

مانه افزود: از جانب خودم می‌گویم که قهرمانی در لیگ برتر رؤیای من است و دوست دارم فصل به پایان برسد اما اگر اینگونه نشود هم آن را می‌پذیرم و قبول می‌کنم که این هم بخشی از زندگی است. اگر امسال نشد، امیدوارم که سال آینده قهرمان شویم.

اخیراً آلکساندر چفرین، رئیس یوفا با تأکید بر اینکه لیگ‌های اروپایی باید تلاش‌ خود را انجام دهند تا فصل را به پایان برسانند، تأکید کرد نمی‌تواند بپذیرد که تیمی مانند لیورپول که در آستانه قهرمانی قرار دارد به خاطر نیمه تمام ماندن لیگ از کسب مقام قهرمانی محروم شود. او همچنین به آن دسته از لیگ‌هایی که بدون مجوز اقدام به نیمه تمام گذاشتن لیگ‌های‌شان کنند بابت محرومیت از سهمیه‌های رقابت‌های اروپایی در فصل آینده هشدار داد. تاکنون تنها لیگ بلژیک این کار را انجام داده و تیم صدرنشین جدول، کلوب بروژ را به عنوان قهرمان معرفی کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.