سازمان لیگ فوتسال در حال بررسی زمان مناسب برای شروع فصل بعدی لیگ برتر فوتسال است.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که هنوز وضعیت فینال لیگ برتر ۹۸ مشخص نشده و قهرمان این لیگ از بین یکی از دو تیم مس سونگون ورزقان یا گیتی پسند اصفهان مشخص خواهد شد، سازمان لیگ برای شروع فصل آینده این رقابت‌ها نیز مستاصل شده است.

پس از شیوع بیماری کرونا و لغو تمامی رقابت‌های ورزشی تنها بازی باقیمانده لیگ برتر فوتسال، فینال مسابقات بود که به حالت تعلیق درآمده و سازمان لیگ مترصد فرصتی برای برگزاری این دیدار است. اما با اتمام فینال با توجه به در پیش بودن مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و احتمالاً جام جهانی فوتسال، زمان برگزاری لیگ آینده مشخص نیست. این در حالی است که فشارهایی به سازمان لیگ وارد شده تا برای لیگ آینده قید برگزاری بازی‌ها به شیوه پلی‌آف را بزند.

به نظر می‌رسد استارت این بازی‌ها در هر برهه‌ای با تعطیلات طولانی مدت در میانه آن همراه باشد و سازمان لیگ ناچار خواهد بود بازی‌ها را امسال نیز به صورت فشرده برگزار کند. در خوشبینانه‌ترین حالت در صورت لغو مسابقات جام جهانی، لیگ برتر، شهریورماه استارت خواهد خورد و با توجه به این که احتمال دارد مسابقات جام جهانی در نیمه دوم سال ۹۹ برگزار شود، برنامه‌های تیم ملی عملاً لیگ را دچار تعطیلی بلندمدت خواهد کرد.

بخش دیگر ماجرا به تمایلی است که سازمان لیگ به برگزاری مسابقات لیگ برتر به صورت فصلی و نه سالی دارد. پیش از این آرش جابری، دبیر سازمان لیگ اعلام کرده بود که تمایل دارند مسابقات نه در یک سال شمسی که در یک فصل فوتبالی به اتمام رسیده و هیچ ایرادی ندارد که ادامه بازی‌ها به سال بعد موکول شده و بازی‌ها مثلاً در اواسط اردیبهشت‌ماه به پایان برسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.