رئیس سازمان لیگ اسپانیا دو تاریخ احتمالی را برای از سر گرفتن رقابت‌های این لیگ اعلام و تأکید کرد که سقف مهلت به پایان رساندن این بازی‌ها پایان ماه آگوست است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خاویر تباس رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا در یک گفت‌و‌گوی اینترنتی با رسانه‌‌های خارجی توضیحاتی درباره آینده لالیگا و امکان از سر گرفته شدن مسابقات این تورنمنت ارائه کرد. لیگ‌های اروپایی نزدیک به یک ماه است که به دلیل شیوع کرونا در قاره سبز به حالت تعلیق درآمده‌اند و مشخص نیست که چه زمانی از سر گرفته شوند. سازمان لیگ اسپانیا اما دو تاریخ را برای از آغاز مجدد مسابقات فوتبال در این کشور مد نظر دارند.

تباس در باره تاریخ‌های مدنظر او و همکارانش برای از سر گرفتن بازی‌های لالیگا به نشریه گاتزتا دلواسپورت گفت: ما در حال ارزیابی گزینه‌های موجود برای از سر گرفتن مسابقات در اسپانیا و سایر کشورها هستیم. گزینه اول‌مان روز ۲۹ ماه می (۹ خرداد) است و در صورتی که در آن زمان امکان‌پذیر نباشد، گزینه بعدی‌مان ششم ژوئن (۱۷ خرداد) است. برای رقابت‌های اروپایی گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. اگر لیگ‌‌های داخلی را از ششم ژوئن از سر بگیریم، تمام رقابت‌ها تا پایان ماه جولای برگزار می‌شوند. اگر لیگ را از ۲۸ ژوئن آغاز از سر بگیریم، ماه جولای به بازی‌‌های لالیگا و ماه آگوست به بازی‌های لیگ قهرمانان اختصاص پیدا می‌کند. در هر صورت با این تاریخ‌ها قطعاً تاریخ تقویم فصل آینده هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

تباس افزود: ما برنامه‌ای برای نیمه‌کاره گذاشتن لیگ نداریم. الان دو گزینه در حال بررسی است. گزینه اول برگزاری همزمان بازی‌های داخلی و اروپایی است و گزینه دوم از سر گرفتن بازی‌های داخلی در ابتدای ماه ژوئن با امید به پایان آنها در ماه جولای و بعد از آن از سر گرفتن رقابت‌های اروپایی در ماه جولای و آگوست است. ما نمی‌خواهیم پایان فصل از ماه آگوست فراتر برود (وارد ماه سپتامبر شود).

رئیس لالیگا درباره ضررهای مالی وارده به این لیگ در نتیجه تعلیق مسابقات هم اظهار داشت: چون مشخص نیست که فصل جاری به چه شیوه‌ای تمام خواهد شد، هنوز نمی‌توان تخمین دقیقی از میزان ضرر مالی وارده داشت. اگر فصل را با برگزاری بازی‌ها پشت درهای بسته به پایان برسانیم، ضرر اقتصادی چیزی در حدود ۳۵۰ میلیون یورو خواهد بود. اگر فصل با حضور تماشاگران از سر گرفته شود، ضرر به ۱۵۰ میلیون یورو کاهش پیدا می‌کند. ما در وضعیتی بحرانی و استثنایی قرار داریم که همه از نظر مالی ضرر کرده‌اند. پس به نظر من طبیعی است که حقوق بازیکنان هم کاهش پیدا کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.