سرمربی تیم فوتبال لیورپول اعتراف کرد او و باشگاه با انتقال ستاره برزیلی سابق این تیم به بارسلونا کاملاً موافق نبودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه لیورپول ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ پس از کلی کشمکش با بارسلونا سرانجام با قبول یک پیشنهاد مالی هنگفت به انتقال فیلیپه کوتینیو به بارسلونا رضایت داد. پیشنهاد بارسایی‌ها برای خرید بال برزیلی قرمزپوشان مرسی‌ساید در ابتدا با مخالفت شدید طرف انگلیسی مواجه شد تا جایی که حتی کوتینیو رضایت داد که قراردادی جدید با لیورپول امضا کند. این اتفاق اما تنها این انتقال اجتناب‌ناپذیر را به تأخیر انداخت و در نهایت لیورپولی‌ها پذیرفتند که بازیکن ۲۷ ساله هوای بازی در نوکمپ را در سر دارد و به این ترتیب به او اجازه دادند به بارسلونا برود.

کلوپ درباره این ماجرا به پادکست «پیور فوتبال» گفت: من واقعاً از همان ثانیه اول برای تصمیم فیل جهت بازی در بارسلونا احترام قائل بودم. نه اینکه همیشه خیلی راحت با آن کنار آمده باشم، چون بعضی وقت‌ها با خودم می‌گفتم از دست دادن او می‌تواند برای تیم خیلی سخت باشد. ما مجبور بودیم که در تابستان برای فروش او سختگیری کنیم، چون گزینه‌ دیگری نداشتیم. آدام لالانا را در آن مقطع به خاطر مصدومیت از دست داده بودیم و اگر کوتینیو هم می‌رفت دو بازیکن را از دست می‌دادیم و این امکان‌پذیر نبود. از دست دادن دو بازیکن چیزی نیست که شما بتوانید در بازار نقل و انتقالات جبرانش کنید. کوتینیو با ماندن در لیورپول مشکلی نداشت و این اتفاق خیلی خوبی بود. با این حال شما نباید در پنجره نقل و انتقالات بی‌انصافی کنید و بگویید حرف، حرف ماست. منظورم این است که ما می‌توانیم چنین کاری انجام دهیم اما نباید انجامش دهیم.

کوتینیو از زمان رفتنش از لیورپول روزهای چندان پرفروغی را در بارسلونا تجربه نکرد و به همین دلیل هم به بایرن مونیخ قرض داده شد. اخیراً هم زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال بازگشت او به لیورپول شنیده شده است. کلوپ اما هیجان چندان نسبت به این موضوع نشان نداد. او درباره احتمال بازگشت کوتینیو به لیورپول گفت: فیل برای مدتی طولانی پسر ما بود. ما برای او احترام فراوانی قائل هستیم و برایش بهترین آرزوها را داریم. فوتبال باید همین‌گونه باشد و این مهمترین چیزی بود که باشگاه ما در آن زمانی که او می‌خواست برود، نشان داد.

کوتینیو در ۵ سال حضورش در لیورپول ۲۰۱ بازی برای این تیم انجام داد و ۵۴ گل هم به ثمر رساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.