دفتر ریاست‌جمهوری روسیه به خبر وزارت دادگستری آمریکا درباره دریافت حق میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ با پرداخت رشوه واکنش رسمی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) پرداخت رشوه از سوی این کشور جهت به دست آوردن حق میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از سوی فیفا را رد کرد. وی همچنین اعلام کرد تمام کارها به صورت قانونی صورت گرفت و روسیه از بهترین جام جهانی تاریخ میزبانی کرد.

دیمیتری پسکوف امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارش رسانه‌ها درباره پرداخت رشوه از سوی روسیه برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را که از سوی مقام‌های رسمی آمریکا منتشر شدند را خواندیم. فقط نمی‌فهمیم اکنون باید درباره چه چیزی صحبت کنیم. روسیه به طور مطلق از طریق قانونی جام جهانی ۲۰۱۸ را میزبانی کرد و این مسئله هیچ ارتباطی با پرداخت رشوه از سوی ما ندارد. روسیه بهترین جام جهانی تاریخ را برگزار کرد که دولت و همه ملت‌مان به آن افتخار می‌کنیم.

دادگستری آمریکا پیش از این چند عضو پیشین کمیته اجرایی فیفا از آمریکای جنوبی و شمالی را متهم به دریافت رشوه ۵ میلیون دلاری از از ۱۰ شرکت صوری جهت انتخاب کشورهای روسیه و قطر به عنوان میزبان‌های جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ کرده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.