یکی از مقامات فوتبال ایتالیا از احتمال از سر گرفته شدن مسابقات لیگ فوتبال این کشور بدون استفاده از کمک داور ویدئویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارچلو نیکی، رئیس اتحادیه داوران فوتبال ایتالیا اعلام کرد که شیوع کرونا در این کشور ممکن است باعث پایان استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) در بازی‌های باقیمانده تا پایان فصل شود.

رقابت‌های سری A نزدیک به یک ماه است که به دلیل شیوع کرونا در ایتالیا به حالت تعلیق درآمده و طبق اعلام نخست وزیر این کشور، این تعلیق تا برطرف شدن همه تهدیدات برای سلامتی افراد ادامه پیدا خواهد کرد. با این حال مسئولان فوتبال ایتالیا هم درصدد پیدا کردن راهی برای به پایان رساندن فصل هستند که برگزاری بازی پشت درهای بسته اصلی‌ترین گزینه است. با این وجود حتی در صورت از سرگرفته شدن بازی‌ها هم ممکن است شرایط مانند قبل نباشد و حذف VAR‌ یکی از این موارد است.

نیکی در گفت‌‌و‌گو با شبکه رادیویی رای۲ ایتالیا گفت: ممکن است که ما مجبور شویم دیگر از کمک داوران ویدئویی استفاده نکنیم. همانطور که خودتان می‌دانید، امروزه، تجهیزات بازبینی تصاویر برای کمک‌داوران ویدئویی در خودروهای ون یا فضاهای بسته تعبیه می‌شود و اوپراتورهای این تجهیزات مجبورند در فاصله‌ای بسیار نزدیک به یکدیگر بنشینند و خب ما نمی‌دانیم که آنها قبل از اینکه به این فضاهای بسته بیایند و در تماس با دیگر همکاران‌شان باشند، در چه محیطی قرار داشته‌اند و آیا ناقل بیماری هستند یا نه. بنابراین این خطر وجود دارد که امکان ایجاد فاصله‌های امن لازم میان اپراتورها وجود نداشته باشد. امیدوارم اینگونه نشود، اما این احتمال وجود دارد که چنین مشکلی هم برای ما به وجود بیاید.

رئیس اتحادیه داوران فوتبال ایتالیا با تأکید بر اینکه تصمیم نهایی درباره استفاده از VAR برعهده سازمان لیگ ایتالیا خواهد بود، اعلام کرد که داوران ایتالیا هنوز آنقدر آمادگی ندارند که در شرایط فعلی به زمین مسابقه برگردند.

او افزود: اگر قرار باشد مسابقات از همین فردا از سر گرفته شود، قطعاً ما حضور نخواهیم داشت. داوران هم نگران این هستند که مبادا دوباره نتوانند خانواده‌های‌شان را ببینند. پس شما باید ابتدا این موضوع را مدنظر داشته باشید. من امیدوارم که امکان استفاده دوباره از VAR‌وجود داشته باشد، اما اگر این‌گونه نشد بدانید که به خاطر حفظ سلامت داوران‌مان بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.