فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در نامه‌ای محرمانه، راهکارهایی را برای کاهش قرارداد بازیکنان و مربیان پیشنهاد داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فیفا بعد از برگزاری جلساتی به صورت ویدئو کنفرانس با کلیه نهادهای مربوطه نامه‌هایی محرمانه را برای کنفدراسیون‌های مختلف در سراسر جهان شامل چند پیشنهاد برای رسیدگی به پیامدهای بیماری کرونا ارسال کرده است.

فیفا در ابتدای نامه خود اعلام کرده است حق صدور تصمیمات نهایی را دارد که این موضوع قابل چالش نیست و برای فدراسیون‌های محلی هم صدق می‌کند.

به گزارش روزنامه الاتحاد امارات، فدراسیون جهانی فوتبال هدف از ارائه این پیشنهادات را پیدا کردن راه حل عادلانه در مواجهه با بحران مالی بعد از شیوع کرونا، اطمینان از پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان، جلوگیری از شکایت‌های بین‌المللی، ثبات قراردادها و اطمینان از جلوگیری از ورشکستگی باشگاه‌ها عنوان کرده است.

پیشنهادات فیفا برای کاهش قرارداد بازیکنان و مربیان به این ترتیب است:

* باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان تشویق می‌شوند که در همکاری با یکدیگر برای کاهش یا تعویق در دریافت حقوق و دستمزدها به یک میزان معقول تا زمان تعطیلی لیگ‌ها کاهش دهند.

* در صورت عدم پذیرش پیشنهاد نخست، پیشنهاد دوم قابل هدایت و تصریح است: کلیه قراردادها و توافق‌های بین باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان باید در دوره تعطیلی فعالیت‌های فوتبالی به حالت تعلیق در بیاید و پس از آغاز مجدد رقابت‌ها به شرایط قبلی بازگردد.

فیفا بعد از پیشنهاد نخست خود عنوان کرده که کنفدراسیون‌های مختلف باید اقداماتی را برای تدوین دستورالعمل‌های مناسب در ارتباط با کاهش عادلانه و منطقی قراردادها در اختیار باشگاه‌ها و فدراسیون‌های محلی بگذارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.